Hoe komt het dat ik niet aankom?

Niet dat ik aan wil komen. Alleen ik ben bijna 12 jaar 1.67 en weeg maar 45 kg. Ik zie er ook aardig mager uit. Dus hoe kom je iets aan? Hoeveel ik ook eet er komt niks bij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Voor je leeftijd en je lengte heb je een prachtig gewicht, niet te hoog en zeker ook niet te laag. Het is best mogelijk dat je vergeleken met een aantal van je leeftijdsgenoten aan de magere kant bent maar je kunt je afvragen of zij niet een tikkie aan de te zware kant zijn.

Wat je eet is veel belangrijker dan hoeveel je eet. Misschien kom je niet aan van chips, cola patat en dergelijk junkfood maar dat betekent nog niet dat je daar dan gezond mee bezig bent. Als je dat lang volhoudt breekt het je later op en schiet je makkelijk door naar obesitas met alle ellende die daarbij hoort. Blijf gewoon gezond eten en probeer wat geduld te op te brengen. Dan komt het na een paar jaar vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord

Andere antwoorden (7)

Als mensen willen aankomen beginnen ze vaak met zakken chips leeg te eten, dat is dus niet te bedoeling. Je bent nog vrij jong en geloof me, die vetophoping komt echt nog wel!
Eet goed en ga anders naar de sportschool, zodat je niet meer vet krijgt, maar je je spieren traint, dat is meteen een stuk gezonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikzelf ben 13 en weeg maar 39 kilo (ik ben ook de grootste niet) maar terug op het onderwerp zodra je gaat groeien wordt je ook zwaarder. het beste is om gewoon te wachten tot je uitjezelf zwaarder wordt. je zou ook naar de huisarts kunnen gaan en hem om hulp vragen

Toegevoegd na 17 minuten:
spieren zijn zwaarder dan vet. dus met krachttraining kom je er ook. maar dit raad ik je af want op deze leeftijd is het ongezond om krachttraining te doen.

dus gewoon goed eten en wachten tot je groter wordt. niks anders wat je kan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zit het wel een beetje in de familie, zoals ze dat zeggen. Zijn je ouders en opa's en oma's ook niet zo zwaar?
Wat je vooral niet moet doen is extra chip enzo gaan eten, want dan zit je hier volgend jaar misschien met de vraag hoe je het beste af kunt vallen. Blijf gewoon regelmatig gezond en gevarieerd eten
anneliez
13 jaar geleden
gewoon gezond eten die kilo's komen vanzelf wel ga vooral niet lopen snoepen dat helpt juist helemaal niet tenminste bij mijn niet ik viel er juist van af dus gewoon gezond eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees er blij mee! Ik ben een meisje. Ik ben 14jaar. Ben ongeveer 1.60meter en weeg ook 45. en ik wil slanker! Maar dat lukt me niet! Dus als je opeens steeds meer aankomt en denkt. Ownee ik word nu toch wel aardig dik. Is het dus veel en veel moeilijker om af te vallen dan om bij te komen! Dus wees er maar blij mee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees blij , maar als je echt een beetje wil aan komen moet je pinda kaas eten op wit brood.
maar het beste is als je gewoon eet zoals je altijd eet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam is in de groei. Alle energie die je binnenkrijgt, word gebruikt om je lichaam op te bouwen.
Zelf ben ik als kind ook altijd te mager geweest naar mijn zin (als tiener was ik 55kilo bij 1m71), maar ik heb me er bij neer gelegd. Als je maar gezond bent, toch? Als je eenmaal ouder bent, dan kom je vanzelf wel wat aan en misschien word je op gegeven moment zelfs wat te dik en moet je minder en gezonder gaan eten.
Maar als je nou per se wat extra wil binnenkrijgen, dan zou je naar een sportvoedingswinkel kunnen gaan voor advies en dan krijg je waarschijnlijk een groot blik koolhydraatpoeder mee.
Google eens op 'weight gainer'.