Is het verstandig om met spierpijn in boven-achterbenen rust te houden of zou het helpen om een uurtje te joggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Spierpijn van het sporten is niet zo erg, maar je moet wel je grens kennen.

Als ik jou was zou ik het bij een half uurtje joggen houden, kijken hoe je je voelt en daarna weer opbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij spierpijn niet forceren. Je spieren geven dan aan al belast te zijn geweest. Gun ze even rust.

http://www.gezondheidsnet.nl/bewegen/artikelen/288/je-spierpijn-verzachten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet gaan joggen, pijn in het lichaam is een waarschuwingssignaal dat je het even rustig aan moet doen. Je kan wel rustig wandelen, dat voelt ook lekker voor je spieren en je knapt er van op, onderweg kun je lekker rekken en strekken, daar zijn spieren ook dol op!