Ik zie vaak ''666'' de laatste tijd, hoe kan dit?

Ik keek een paar maanden terug op een wikipedia pagina over de bijbel, en kwam toen per abuis op een pagina over de duivel terecht. Daar kwam de combinatie 666 veel voor. Ik ben daar wat over door gaan lezen, en daarna naar bed gegaan. Sindsdien zie ik steeds vaker 666. een paar voorbeelden:

Ik werk in de supermarkt, ik pakte een product, en ''toevallig'' stond er in de streepjescode 666''

Ik speelde het spel Age Of Empires, en ik wilde kijken hoeveel eten mijn jagers al hadden verzameld, stond de teller precies op 666!

Ik keek een video op youtube, die 666 keer was bekeken.

Ik speelde guitar hero, en terwijl ik zat te praten met iemand liet ik mij hand over de ''aanslag-knop'' gaan om een willekeurig nummer uit te zoeken, en toen was het '' The Number Of The Beast'' Waarin 666 vaak gezongen wordt.

Ik vroeg een account aan op een site, en kreeg als klantnummer een nummer waarin, jawel, 666 zat.

Mijn vraag is: Hoe kan dit? De kans dat deze dingen die ik net noemde gebeuren is zo klein.. waarom gebeurt het dan? Heeft het iets met de antichrist te maken ..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets heb ik al 7 of 8 maanden, maar dan juist met de naam van een land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, dat heb ik nou met 42!

Het beste antwoord

De kans dat de dingen die jij net noemt heel klein is,
dat is al niet waar.
Een mens ziet duizenden dingen per dag die hij/zij niet opslaat, amper van bewust is en voorbij laat gaan.

Jij bent onder de indruk geraakt van iets wat je gelezen hebt, misschien geloof je er zelfs wel (een beetje) in en dan zet zich dat vast in je hersenen.
Dan zie je het overal terug komen.
Dan ben je je daarvan bewust.

Net als vrouwen die zwanger zijn ineens allemaal zwangerschappen als alles wat daarmee te maken heeft, om zich heen zien.
Als je verliefd bent, dan ziet de wereld er ook heel anders uit.
Voorbeelden genoeg.

Oh ja, er is geen christ en dus ook geen antichrist, dus dat kan er niks mee te maken hebben.

Het gebeurt allemaal alleen maar in je eigen hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Het heeft ook sterk met je interesses te maken. Ik heb dat altijd met liedjes en met nieuwe woorden die ik leer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er ook helemaal onder de rindruk van maar zie het nooit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je er niet op let...als je een paar keer 666 voorbij ziet komen,of je denkt dat je 666 ziet ga je er vanzelf (bewust of onbewust) op letten.
En zo ga je het meer en meer zien
666 is een veelvoorkomend getal,zeker icm andere cijfers als ze een code vormen.
het heeft niets met de duivel of wat dan ook te maken, slechts met de hersenen van de vraagsteller

Andere antwoorden (13)

wow ik denk inderdaad dat de kans heel klein is dat dit gebeurt het is misschien toeval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een geestelijke strijd om jou,strijd de goede strijd.
Mee ga ik er niet over zeggen dit is het. onderzoek maar in je eigen hart,maar kies voor het goede...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij maakt er ja een spannende film van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor dit kan gewoon.
Binnen hoeveel tijd heb je al die tekens gezien..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit slaat werkelijk nergens op.
Zo wel, volgens jou, carlo, leg het dan uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik kan het ook fout hebben maardit is wat ik denk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het idd fout hebt! Geen uitleg, gevoel zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt overtuiging,kan het niet onderbouwen met wetenschap of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik denk dat het goed mogelijk is om dat ik geloof als iemand op zoek is naar God of daar nieuwsgierig naar is, er een geestelijke strijd om die persoon is dat geloof ik. Als iemand dat niet wil geloven, is dat die gene zijn eigen keus. Dat was gewoon mijn mening waar ik van overtuigt ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies... de wereld zou tig jaren geleden al vergaan, en hupsakee, ik ben der nog steeds. Het zijn allemaal doom verhalen om anderen (die er misschien wel in geloven) de stuipen op het lijf te jagen! En als jij op zoek bent naar god, volgens mij kan je dan ook lang zoeken......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor ik weet dat God bestaat.
Ik heb nooit voorspelt dat de wereld vergaat,in de bijbel staat ook dat niemand dat weet en dat je je ook niet mee bezig moet houden en gewoon je ding moet doen.
Ik ben er helemaal niet bang voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
666 heb niks met het vergaan van de wereld te maken;
Hey,

Ik heb vaak hetzelfde, Als ik op school wat leerde over vrijheidstekens ofzo(Kan momenteel geen ander voorbeeld bedenken), Kwam ik het heel vaak tegen.Ik denk dat je er gewoon meer op gaat letten.Ben benieuwd naar de rest van de antwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig! Nee eigenlijk helemaal niet grappig want als je zoiets hebt gelezen en je overkomt steeds dit soort dingen, dan kan de schrik er goed in zitten!
Wat ik denk is dat dat geen jij hebt gelezen over 666 heel veel indruk op je heeft gemaakt! Zoveel indruk dat je het lastig weer los kan laten. Ga lekker je ding doen en laat je niet gek maken door iets dat zich de duivel noemt, want als dat echt aan de orde was geweest, dan had je dat al veel eerder ontdekt. Als jij hebt gehoord dat iemand uit je fam in een ongeluk was betrokken of een goede vriendin, de dagen erna zie je allemaal ambulances rijden, gewoon omdat het zoveel indruk op je heeft gemaakt en in je onderbewustzijn ben je er misschien nog mee bezig!
Geen gekke dingen denken, lekker verder gaan met je leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft blijkbaar een grote indruk op je achter gelaten.
die cijfers, die stonden er altijd al. alleen nu let je er specifiek op. als je op iets gaat letten, dan lijkt het opeens overal te zijn. (terwijl dat het niet meer als anders is)

en waarom zou de duivel(of hij bestaat, daar ga ik niet op in) jou constant het getal 666 laten zien??? daar schiet hij toch niks mee op?
het is maar een getal, zonder extra lading.

maak je er dus maar niet druk over :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast 666 kom je ook nog heel wat getallen tegen, maar die negeer je omdat je je er niet druk om maakt. Als ik mijn voordeur wil schilderen zie ik overal geschilderde voordeuren; ik let erop. Als ik zwanger ben valt het me op hoeveel andere dikke buiken er rond lopen- altijd al geweest maar nu pas valt jet me op. Zou het niet zoiets kunnen zijn? ik probeer je alleen maar gerust te stellen, hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is zeker frappant.dat dit zo vaak bij jou komt!,666.nu weer. de tijden wijzen zeker dat we naar het einde van de wereld gaan.666 is het nummer,en het beest is alles wat de wereldleiders.in een chip en klip .van ons hele prive leven weten .666 is realiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt gewoon doordat je er op let!
Het zelfde fenomeen doet zich voor als je een andere auto hebt gekocht: plotseling zie je heel veel auto's van dát merk
rondrijden.. terwijl ze er eerder ook wel waren maar dat viel je niet op.
Probeer het volgende eens:bedenk voor jezelf een "geluksgetal" en laat je verrassen hoe vaak je het tegenkomt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Óf je beeld het je in en let je er gewoon extra op óf de duivel wil je opeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joepi!! ik heb NU 666 punten!

toeval????

Toegevoegd na 9 minuten:
en nu niet meer...

toeval??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjee dat is wel heel toevallig. misschien neem jij nu wel het stokje over...........(;
Waarschijnlijk let je nu gewoon meer op dat getal. Ik heb ook zoiets gehad, had iemand een paar dagen geleden een woord gezegd dat ik niet kende +betekenis ervan uitgelegd, zie ik daarna dat woord opeens overal. Vergelijkbaar met dit, ik zou me in ieder geval geen zorgen gaan maken dat de duivel achter je aan zit ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je net een nieuw woord of iets met een betekenis waarvan je eerst niet weet wat het betekend wordt uitgelegd is het normaal dat je dit ineens veel meer tegenkomt.
normaal kom je het ook tegen maar let je er niet op en onthoud je het ook niet. nu je er wel op let lijkt het net of je het pas sinds die dag veel hoort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de spirituele wereld is groter dan je denkt :
http://godisecht.podomatic.com/player/web/2011-01-04T11_15_17-08_00

beluister dit maar eventjes.

Veel mensen beseffen niet wat muziek boeken liedjes allemaal kunnen doen met de spiritualiteit...