Wat kan er gebruikt worden om schimmels te doden?

Ik heb te maken met een kalknagel wat veroorzaakt wordt door schimmels. Ik wil niet weten hoe ik mijn nagel schimmelvrij kan maken maar ik wil juist weten wat voor soort ontsmettingsmiddel ik kan gebruiken om oa mijn nagelknipper schimmelvrij te maken :))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (5)

Elke vorm van even goed afwassen is goed. Zonder voedingsbodem houdt de schimmel het niet heel lang uit.

Vertrouw je het helemaal niet, dan heb je voor minder dan een euro eventueel al een nieuw nagelknippertje. (Action, Wibra). Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit gehoord dat iemand een schimmelnagel heeft gekregen van een nagelknipper.

Ook kun je het spul dat je op je nagels smeert om een kalknagel te verhelpen (meestal 3 maanden lang twee keer per dag) een keer of wat op je nagelknipper smeren. Baat het niet, het schaadt ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nagelknipper kun je gewoon steraliseren met alchohol of een badje van chloor of met ontsmettingsmiddel voor bijv oorbellen e.d.. Voor je nagels kun je het beste naar de huisarts of drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schimmels onder de nagel zijn erg moeilijk te bestrijden. Mogelijkheden zijn er wel maar in de vorm van pittige antibiotica via huisarts. Is best een paardemiddel. Verder de bekende dingen als hygiene, dagelijks schone sokken en evt. Anti Schimmelpoeder op de tenen ove verdere verspreiding zo veel mogelijk tegen te gaan. Troep onder de nagels uithalen nadat eerst deze troep nat is gemaakt in een voetenbadje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol 70 % is een goede ontsmetter, of Hibisol, beiden verkrijgbaar bij de apotheek. Maar ook 20 minuten laten koken in water is goed, dan tóch eerst het wat grovere vuil van de knipper halen en de knipper afnemen met alcohol. Ik ben evengoed benieuwd hoe je je nagel denkt schimmelvrij te maken :-) 't was ooit mijn vak : voeten en nagels.
Kristal
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Ha! Maar dan had je wel gelijk het goede spul te pakken Marleen :-) Goed gedaan want die pen is echt heel goed, tot nog toe heb ik daar de beste ervaring mee en mee gezien. En dan zijn er mensen die daar echt 10 of 20 jaar mee lopen, maar goed, jij bent er mooi af !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dus dat viel mee ????
Er zijn verschillende pennen trouwens, en eigenlijk had ik in geen van allen echt vertrouwen omdat er nergens een echt werkame stof in leek te zitten ; allemaal etherische olieen en andere plantaardige rimram, maarja, je moet toch iets proberen. Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat mensen er zo lang mee lopen, omdat het dagelijks smeren echt best wel een opgave is, eerlijk gezegd.
Kristal
13 jaar geleden
Ja dat is zo, maar veel mensen lopen met wel nagels van bijna een centimeter dik die brokkelen en altijd zeer doen. Dus je snapt wel dat die het er graag voor over zouden hebben om elke dag te smeren (nadat ze de nagels hebben laten dunner frezen) als ze maar zeker wisten dat het hielp. Nailner is een goeie. Nou bij deze: Marleen en ik zeggen dat het geweldig helpt :-)
(nee, ik heb geen aandelen in de zaak :-)
uitkoken kun je ook doen.
10 min volstaat

Anders heb je ook nog de mogelijkheid tussen deze;
Aldehyden , chloor, Fenolen , Peroxiden (op kunststof/kunstlenzen), Glucoprotamine

Ps wel even op internet opzoeken hoe je dit dan moet doen.