Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te eten en te doen voor een gave huid?

Mijn (gezichts)huid is vaak niet gaaf.
Behalve dat ik hier en daar een lidtekentje heb (die heb ik inmiddels geaccepteerd) heb ik ook vaak puistjes die -ik weet dat ik er af moet blijven...- uiteindelijk vaak wondjes worden... Hoe behandel ik mijn huid het best? En... hoe (of met welke creme/zalf) gaan het snelst de wondjes weg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Niet te vet zou ik zeggen, geen chocolade. Mijn ex vriendin had ook last van puistjes, pulkte er ook graag aan. Heb altijd geprobeerd er wat van te zeggen als ze het deed. Dat is de beste manier daarvoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker eens per week je huid scrubben helpt al heel goed. Voor wondjes zweer ik bij caledula wondzalf van Weleda!

Toegevoegd na 36 seconden:
caledula=calendula
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandnetelthee drinken. Het zuivert van binnenuit en je krijgt er een hele gave huis van. Het is niet vies (advies drink het zonder suiker) Wordt vaak geadviseerd bij huidproblemen. Verder is chocolade en varkensvlees heel slecht als je last hebt van puistjes. Probeer eerst de thee. Google dit anders. Kom je verder mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om (verse) littekens te behandelen neem je een lege oesterschelp, druppel hierin wat sap van verse citroen
volgende dag is het een papje, smeer dit elke dag
op de aangedane huid.

naar een huismiddelrecept van familie

Toegevoegd na 7 minuten:
dit lijkt me ook heel aardig om uit te proberen:
http://www.drogisterijkerkhoff.nl/InfoLittekenzalf.htm
deze drogisterij uit huizen maakt zelf littekenzalf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het goed voor je huid zou zijn als je eens in de 3 weken naar de sauna zou gaan, dat is niet alleen goed voor je gezicht, maar je hele huid knapt er van op en misschien eens in de zoveel tijd naar de schoonheidssalon, die dames weten precies wat goed is voor jou huid en wat niet. En niks is fijner als je lekker wordt verwent in zo'n salon....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet tegen het slikken van pillen bent:

Ik neem nu al enige tijd:
huid, haar en nagels van sunwell

ik heb echt het idee dat het help, huid ziet er beter uit en haar en nagels ook.

Verder veel (niet overdreven veel, 1,5 liter per dag is OK) water drinken en het liefst een glas direct op lege maag in de ochtend (ik weet niet zeker of dat geen bakerpraatje is mijn moeder zei het al, maar baat het niet, schaadt het niet)

tot slot tegen (kleine) wondje en wat irritatie

dermalex repair creme (erg duur, ca 12 euro voor tube) maar geweldig spul
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Neem eens een stoombad met Salie en Kamille. Zuivert de huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Slechte hygiëne, voeding, zweten en stress houden geen verband met acne.", staat er in de NHG standaard die de huisarts hanteert.

Dat mag dan voor een heleboel voedingsmiddelen gelden maar er is wel degelijk wetenschappelijk bewijs voor dat zuivel een belangrijke oorzaak is van acne. Om erachter te komen of dat bij jou ook het geval is zou je alle zuivel een paar weken uit je voeding moeten elimineren. Zie onderstaand artikel voor de onderbouwing.

Dat is geen probleem omdat je heel goed zonder zuivel kunt. Eiwitten haal je uit vlees, vis en eieren. Zuivel is toch al geen goeie calciumleverancier, maar als je bang voor een tekort bent voldoen noten, sardines, bonen en groene groente ook prima. In plaats van darmregulerende zuiveltoetjes kun je capsules probiotica nemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
O, mocht je toch iets lokaals willen proberen, dan is benzoylperoxide het eerst aangewezen middel. Maar het is altijd handiger om één ding tegelijk te doen; anders weet je niet precies wat er geholpen heeft als je huid verbetert. Dat laatste gun ik je van harte want acne kan een heel vervelende kwaal zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biodermal kent ook een speciaal lidtekenweefsel creme.

Wat je ook kan doen is bij de apotheek iets vragen, of naar een dermatoloog gaan, die kan vaak zien wat er loos is, en iets goeds adviseren, voordat je bergen geld uitgeeft!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding