moeten tatoeages worden verboden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Je mag toch zelf weten hoe je je lichaam versiert?

Ik weet niet precies waar je op doelt Maar ik zou niet weten waarom.

Als jij een goede reden hebt waarom, dan wie weet.

Persoonlijk vind ik van wel, maar we moeten dit soort vragen niet subjectief beantwoorden maar juist zo objectief mogelijk en wettelijk/moreel of maatschappelijk gezien kan je geen rationele en exacte argumenten aanhalen om het wel te laten verbieden. Dus antwoord: Nee, tatoeages dienen niet te worden verboden.

nee ik zie geen enkele reden waarom er een dergeijk verbod zou moeten komen. Want dan zoouden make up vase wimpers oorbellen piercings haarverf nagelak tanden bleeking en scheren epileren waxen en zonne studios ook verboden kunnen worden.Mensen kunnen gelukkig zelf bepalen hoe mooi of lelijk zij hun lichaam willen maken

Er zijn werkgevers die zeggen dat werknemers geen zichtbare tattoos mogen hebben, daar valt soms wat voor te zeggen. Ook kan de inhoud van een tattoo problematisch zijn - ik heb weleens van die rechtse types gezien met hakenkruisen en nazikreten en dergelijke. Maar: we hebben altijd nog zelfbeschikkingsrecht, als ik mijn hele romp wilt laten tatoeëren met een print van een gazon met madeliefjes, dan mag ik dat, omdat het MIJN lijf is. Dus misschien kun je zeggen dat bepaalde tattoos verboden zouden zijn, omdat de INHOUD van die tattoos verboden is - niet omdat het tattoos zijn, maar omdat de inhoud niet deugt. Dus 'moeten tatoeages verboden worden' is te algemeen.

Nee, waarom? Je mag toch echt wel zelf weten wat jij mooi vindt? Trouwens, hier kan je niet echt een goed antwoord op geven want dit is meer een mening-vraag.

Nee : als je de tatoeages verbied . Wat moeten de mensen dan die een medische tatoeage nodig hebben bv vrouwen die een nieuwe tepelhof nodig hebben ?

Nee. Net zo min als gaatjes in de oren, wat al heel lang geaccepteerd is en daar hoor je nooit wat over. In allerlei culturen doen mensen dingen met hun lichaam. Mooi of niet mooi is een mening.

Er zijn situaties waarbij een tatoeage tot ongewenste situaties kan leiden. Maar nee, niet verbieden...er is al genoeg betutteling!

Neejoh! Als jij tatoeages wil dan moet je dat vooral lekker doen. Waarom verboden. Het zou wat zijn. Mag je daar zelfs al niet meer over mee beslissen. Belachelijk! Je hebt je eigen mening en gedachte!

Tatoeages zijn een eigen keus, en als je meerderjarig bent mag je zelf beslissen wat je met je lichaam doet. Dit is net zoiets als het roken verbieden, dat kan je ook niet doen want veel te veel mensen roken. We leven per slot van rekening in Nederland en wij zijn vrij van meningsuiting en mogen dus ook zelf weten wat we met ons lichaam doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100