Hoe kan het dat nu ik ouder ben, de mensen veel vriendelijker lijken. Ik wordt zo vaak gegroet door mensen die ik niet ken. Wel groet ik netjes terug.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luckybird!
hopelijk ook in alle gezondheid.

Het beste antwoord

Ik herken dit. Vaak lachen mensen vriendelijk naar me, dat ik verbaasd ben, vraag me dan af of ik soms de hele dag met een glimlach rondloop, dat ze daarom naar me lachen.

Wat in mijn geval zo is: ik vind het leven steeds leuker worden, voel me veel prettiger, zit goed in mijn vel en denk dat ik dit uitstraal naar mensen.
Toen ik nog veel onzekerder was, was ik toch eerder geneigd om 'slecht' over anderen te denken. Ik denk dat je je spiegelt in andere mensen.

Of je hebt een bekend gezicht, en mensen verwarren je met iemand anders, dat kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Levenservaring en respect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je dan?
Want ik herken dat wel.
Sinds mijn 50ste ongeveer.
Toen ben ik gestopt met lijnen, met haasten, met studeren, met me druk maken en nog wat dingen.

Misschien krijg je dan een rustiger en vriendelijkere uitstraling.

En dan zeggen mensen je eerder goededag.

Of misschien heb je dan meer de rust om zelf op te merken
dat mensen vriendelijker lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd! Jij bent een van die mensen die alleen maar mooier worden naarmate je ouder wordt. Sommige mensen worden bitter of verzuren, jij niet!
Je uitstraling wordt steeds mooier en dat wordt opgemerkt, zelfs door voorbijgangers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
self fulfilling prophecy;

Je bent zelf veranderd en mensen om je heen veranderen met jou mee. Jij ziet meer positieve dingen.
Vroeger lette je meer op de negatieve dingen ook van jezelf.

Dit geeft alleen maar aan dat je je steeds meer bent gaan accepteren.