hoe schuif ik mijn voorhuid over mijn eikel?

ik ben 15 jaar, en krijg mijn voorhuid niet over mijn eikel geschoven (ik krijg niet mijn eikel bloot) ik durf niet echt proberen, omdat ik bang ben dat er iets scheurt o.i.d. dus weet ik niet of het misschien bij mij gewoon niet kan. hoe moet ik dit proberen, en wat is een tip om het te proberen waardoor het makkelijker gaat??

ik hoop dat je een antwoord voor mij weet

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet bij iedereen kan dat! En dat hoeft ook niet persee Wel is hygiëne erg belangrijk, dus probeer het toch wel goed schoon te houden. Ik geef als tip om het te proberen als het wat vochtiger is, omdat je eikel een erg gevoelig onderdeel van je penis is kan het zeer pijnlijk zijn om daar droog aan te komen. Maar misschien komt het later nog, want het kan zijn dat je gewoon niet niet bent uitgegroeid, of dat je penis zich sneller ontwikkelt dan de huid eromheen. Als je er echt last van blijft hebben of als het een probleem gaat vormen zou ik toch even een huisarts raadplegen. Die weet de fijne dingen ervan.

De huid kan toch wel wat opgerekt worden en vaak is dat een kwestie van durven. Je kunt kijken of je wat vocht onder de voorhuid kunt krijgen en dan voorzichtig proberen . Elke keer net iets verder ten opzichte van de vorige keer. Als het je lukt om elke keer wat verder te komen dan gaat het een keer lukken. Doe het als het lukt meteen weer terug omdat anders de eikel door stuwing wat dikker kan worden. Als je toch twijfelt of het lukt echt niet, bespreek het met jouw ouder met wie je dit soort dingen in vertrouwen kunt delen en kijk of een bezoek bij de huisarts je verder helpt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100