hoe schuif ik mijn voorhuid over mijn eikel?

ik ben 15 jaar, en krijg mijn voorhuid niet over mijn eikel geschoven (ik krijg niet mijn eikel bloot) ik durf niet echt proberen, omdat ik bang ben dat er iets scheurt o.i.d. dus weet ik niet of het misschien bij mij gewoon niet kan. hoe moet ik dit proberen, en wat is een tip om het te proberen waardoor het makkelijker gaat??

ik hoop dat je een antwoord voor mij weet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (8)

Als je 15 bent zou dat geen probleem meer moeten geven, je zou eens moeten proberen hoever je kan gaan zonder dat het pijnlijk is. Als dat niet lukt dan beslist naar de arts! er kan dan sprake zijn van een verkleving. Op zich niets ernstig maar uit hygiënisch oogpunt moet dit wel worden verholpen, onder de voorhuid gaat zich anders van alles 'ophopen' omdat je het niet kunt schoonmaken.

zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt wsh last van fimosis:
Doorgaans gebruikt men de term fimosis voor een nauwe voorhuid. Als de voorhuid te nauw is kan deze niet over de eikel geschoven worden. Maar echte fimosis moet worden onderscheiden van een "normale" nauwe voorhuid.
Bij veel jongens die geboren worden zit de voorhuid aan de eikel vast. Dit verandert dikwijls vanzelf als het kind ouder wordt, aangezien het smegma de voorhuid losweekt. Het kan een paar jaar duren voordat de voorhuid los komt en naar achter geschoven kan worden. Soms is het nodig de voorhuid op te rekken.
Bij fimosis is er sprake van een nauwe ring aan het uiteinde van de voorhuid. Door deze, dikwijls wat wit uitziende, ring is de opening erg smal. De huid heeft niet de normale soepelheid, waardoor oprekken niet lukt.
Je kunt het probleem proberen op te lossen door clobetasol crème (Dermovate crème 0.05%) te gebruiken. Je huisarts kan je dit voorschrijven. Je brengt dit gedurende een maand (2 x daags) aan op het vernauwde deel van je voorhuid. Hierdoor kan de voorhuid iets dunner worden en soepeler worden. Na twee weken begin je met het terugschuiven van je voorhuid. Werkt deze methode niet, dan kun je kiezen voor een besnijdenis of gedeeltelijke besnijdenis (waarbij alleen de nauwe ring wordt verwijderd of een verwijdingsplastiek wordt verricht
fremar
13 jaar geleden
Jij bent alweer wat ouder maar mijn kleine neefje had dit ook. Wij hebben toen zijn pielemoos ingesmeerd met babyolie en zijn toen steeds heen en weer gegaan met het velletje. Na 5 minuten weken in de olie en heen en weer geschuif ging het er helemaal overheen.
Hij was overigens 7.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het zelfde. Maar ik heb een operatie gehad. Nu heb ik geen stukje huid daar meer. Ik zou goed na gaan of dat ook nodig is bij jouw, want het kan er behoorlijk vies worden. Ik weet ook niet of je al eens klaar gekomen bent, maar dat kan enorm link zijn op deze manier is mij verteld. Als je nog nooit klaargekomen bent, zou ik zeker oppassen met seksuele opwinding omdat ik verhalen gehoord heb dat je dan vanwege de pijn met spoed afgevoerd kan worden naar het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het ook al een hele tijd. Hygiëne is een belangrijke zaak. Probeer het eens. Als het echt pijn gaat doen even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet bij iedereen kan dat! En dat hoeft ook niet persee
Wel is hygiëne erg belangrijk, dus probeer het toch wel goed schoon te houden.
Ik geef als tip om het te proberen als het wat vochtiger is, omdat je eikel een erg gevoelig onderdeel van je penis is kan het zeer pijnlijk zijn om daar droog aan te komen.
Maar misschien komt het later nog, want het kan zijn dat je gewoon niet niet bent uitgegroeid, of dat je penis zich sneller ontwikkelt dan de huid eromheen.
Als je er echt last van blijft hebben of als het een probleem gaat vormen zou ik toch even een huisarts raadplegen. Die weet de fijne dingen ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huid kan toch wel wat opgerekt worden en vaak is dat een kwestie van durven. Je kunt kijken of je wat vocht onder de voorhuid kunt krijgen en dan voorzichtig proberen . Elke keer net iets verder ten opzichte van de vorige keer. Als het je lukt om elke keer wat verder te komen dan gaat het een keer lukken. Doe het als het lukt meteen weer terug omdat anders de eikel door stuwing wat dikker kan worden. Als je toch twijfelt of het lukt echt niet, bespreek het met jouw ouder met wie je dit soort dingen in vertrouwen kunt delen en kijk of een bezoek bij de huisarts je verder helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met het antwoord hierboven. Ik heb dit probleem zelf ook gehad. Probeer je voorhuid voorzichtig steeds een stukje verder terug te schuiven. En dan bedoel ik niet op 1 dag de hele tijd bezig blijven tot het lukt! Gewoon rustig aan doen iedere dag een beetje en het zal best een paar weken duren. Trek de huid absoluut NIET in 1x over de eikel, want de kans is groot dat je hem dan niet meer terug krijgt! Ik zelf deed het iedere dag als ik onder de douche stond dat vond ik zelf het prettigst. Bij mij duurde het ongeveer 2 weken voordat ik de voorhuid helemaal over mijn eikel heen kreeg. Dus ik zou zeggen proberen kan geen kwaad!
Succes! ;)