Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Indigestie in het leven, hoe voelt dat?

Of is dit een metafoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
949
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee wat je hiermee zou kunnen bedoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet.. komt uit een brief van een goede vriendin van mij die zich op het moment niet zo goed voelt...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ah, met je toelichting snap ik het.

Althans, interpreteer ik het.

Het leven stokt, het zit vast, er is geen doorstroming meer. Alsof er ergens een flinke prop zit die de doorstroming tegenhoudt.

Het gevoel dat die prop eruit moet, dat dat een keer gaat komen, maar je kunt niet voorspellen wanneer, alleen dát het gaat komen. Dat het pijn zal doen, maar dat het zal opluchten. Hopelijk definitief, maar steeds met de vrees dat die opluchting slechts tijdelijk zal zijn, tot de volgende indigestie zich aandient.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Natuurlijk is het een metafoor. Zo kun je metaforisch gezien een opgeblazen gevoel hebben als je niet vooruit komt met zaken in het leven die zich ophopen (pun intended), of die je niet kunt verwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een metafoor uiteraard en het zegt genoeg. Het leven ligt als een steen op je maag, is moeilijk verteerbaar. Een dergelijk opgeblazen gevoel hebben dat je je er niet prettig bij voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voelt alsof je heel nodig moet poepen maar niet kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het leven niet uitDRUKT, heb je toch indigestie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding