ik ken veel mensen die een dunne lichaam hebben naar wel een dikke buik ik vroeg me af hoe dat kan .???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (9)

die ken ik ook jongens vaak bier!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal komt een bierbuik meer voor bij mannen dan bij vrouwen. Men spreekt van een bierbuik wanneer men een dikke, naar voren uitstekende buik heeft terwijl de rest van het lichaam niet noodzakelijkerwijs dik hoeft te zijn.

De naam zou, zoals veel mensen ook daadwerkelijk denken, afgeleidt zijn van de oorzaak van de te dikke buik. Dus doordat men teveel bier heeft gedronken is de buik dikker geworden. Maar niets is minder waar een bierbuik is namelijk eerder het gevolg van aanleg en van de eetgewoontes van de persoon. Daarnaast speelt het feit dat mannen met overgewicht vaak hun vet vaak rond de buik ophopen ook een rol bij het ontstaan van de bierbuik. Bij vrouwen is dit ook mogelijk echter bij hen kan het vet zich eveneens ophopen rond de heupen, de bovenbenen en de bovenarmen. Wanneer het vet zich rond de buik ophoopt zoals bij een bierbuik spreekt men van een appeltype. Het tegenovergestelde is het peertype waarbij het vet op de heupen, benen en eventueel de armen zich ophoopt. Het appeltype wordt androide obesitas genoemd en noemt men het peertype ook wel gynoide obesitas.

Toch bestaat de kans dat mensen die regelmatig bier drinken wel een bierbuik ontwikkelen. Sommige biersoorten bevatten immers, in tegenstelling tot andere alcoholische dranken zoals jenever en wijn, vrij veel suikers. Mensen die veel bier drinken krijgen veel van deze suikers binnen die worden omgezet in vet. Doordat bier een eetlust opwekkers is worden ook sneller snacks verorberd tijdens het drinken van bier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zo'n bierbuiker..maar wel vrouw. Dunne armen en benen enz en alleen een hele dikke buik als ik niet oppas.
Ik geloof dat het naast geslacht ook erfelijk bepaald is waar je je meeste vet opslaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De opmerking van mariejos de mannen slaan hun vet op in de buik is juist,dus een +
Het kan ook van insuline spuiten komen, suikerpatienten spuiten ook in de buik en dan zet ie op..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt voor bij vrouwen die een dunne lichaam hebben en zwanger zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen slaat zijn of haar vet ergens anders op (daar kies je niet voor)
Sommige krijgen een buik, de andere flinke benen of billen, dat verschilt per persoon. En het ligt ook eraan of diegenen sport en wat de eetgewoontes zijn.
Daarbij kan het ook een bierbuik zijn of zwangerschap natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel dun bent, heb je vaak een licht buikje (ik heb dit zelf ook). Ik eet best gezond, probeer ook vaak te sporten. Ik heb gelezen dat dit ook je ingewanden kunnen zijn, dat is de enige plek waar ze een beetje ruimte hebben om naar buiten te komen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Je buik en billen zijn ook de plekken waar als eerste vet word opgeslagen.
13 jaar geleden
Bij mij komt het gewoon door de leeftijd. Ik ben 1.70m. en weeg 63kg., dus niks te zwaar en eerder te dun dan te dik. De laatste jaren (na m'n 50e) heb ik een rolletje gekregen. Waarschijnlijk komt dit door de veranderde hormonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn slanke zusje heeft een tijd op de vleeswarenafdeling van een supermarkt gewerkt, snoepen dus!
En inderdaad, ze kreeg een dikkere buik van het vele eten dat ze deed, haar maag rekte gewoon uit.
Ik zie het ook bij veel etende kennissen, zo'n 'zwangere' dikke buik, en verder eigenlijk niet erg dik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen die prednison gebruiken, kunnen ook een dikke buik krijgen. Ze hebben dan hele dunne armen, vaak een rond/maan gezicht en een dikke buik en de benen zijn vaak weer dun