Het komt wel isvoor dat wanneer je iets kouds drinkt gewoon water ofzo dat je dan last hebt van je ogen

Het gebeurt meestal wanneer dat dus opdrinkt zonder een stop tussendoor en het prikkelt niet maar lijkt alsof de kou je ogen wel bereikt en dat geeft dus een soort van pijn/last

Toegevoegd na 54 seconden:
De vraag was dus hoe komt dit?? :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Doordat je gehemelte in contact komt met het koude, worden die zenuwen wat geïrriteerd door de kou. In het hoofd worden de bloedvaten daardoor automatisch groter, om meer 'warm bloed' in te kunnen brengen, waardoor je hoofdpijn krijgt. De hoofdpijn komt vaak snel op, binnen 10 seconden, en duurt vaak niet langer dan 30 seconden.

Dat is ook wat je voelt in je ogen!