Wat gebruiken jullie als conceptiemiddel? hoe ervaar je dit?

Ik heb zelf een spiraaltje, maar heb er veel ongemak van. Ik wil iets anders, we twijfelen om nog te beginnen aan een 2de. Als die keuze gemaakt is dan laat mijn man zich helpen. Maar ondertussen moeten we verder.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Deze vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/ervaring-spiraaltje.7439 met de antwoorden vind je misschien ook interessant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een spiraaltje ongemak geeft moet je het niet gebruiken.
Je hebt sex met mekaar om er allebei van te genieten.
Misschien is een condoom of de pil een oplossing
Antoni
14 jaar geleden
En deze vraag met antwoorden is misschien ook interessant voor jou: http://www.goeievraag.nl/vraag/slechte-ervaring-gebruik-pil.7394
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je niet ANTI conceptiemiddel??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaaa Naatje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Laat mijn man zich helpen" zo laat je het nog leuk klinken ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deboender, hoe moet ik het anders omschrijven??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ ingrid ehhh "steriliseren" ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een maatje van mij vertelde dat hij naar "de man met de bakstenen" ging. Was ook helemaal duidelijk.

Antwoorden (8)

Zoals vele met mij, de anticonceptiepil (Microgynon '30'). Je moet er natuurlijk altijd aan denken om op tijd te slikken, dat is een nadeel. Hij ligt op mijn nachtkastje en voordat ik ga slapen en mijn wekker zet, neem ik 'm in. Werkt voor mij prima, ik vergeet nooit te slikken. Verder ook geen negatieve ervaringen in de zin van bijwerkingen o.i.d. en je kunt je menstruatieperiode nog eens overslaan en opschuiven.

Heb een spiraaltje even overwogen, maar omdat de pil zo goed bevalt zie ik er toch vanaf.

Vervelend dat je zoveel ongemak hebt van je spiraaltje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je niet ANTI conceptiemiddel??

Sex met alleen jezelf is het beste middel btw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je een ANTI-conceptiemiddel bedoelt.
Ik ben zelf gesteriliseerd na de derde. Dit omdat ik lichamelijk niet meer in staat ben om nog een zwangerschap te ondergaan en een man tot zijn 70e kinderen kan verwekken. Uiteindelijk ben ik ook niet meer bij de vader van mijn kinderen, dus voor hem is het beslist een goeie keuze geweest, want als hij wil kan hij nog een nieuw gezin beginnen, terwijl ik dat door mijn lichamelijke toestand toch nooit meer zal kunnen.
Voor de zwangerschap van de derder gebruikte ik de pil. Had er weinig last van, maar was wel blij dat ik ervan af was.
Na de zwangerschap, tot ik gesteriliseerd werd hebben we condooms gebruikt. Was maar een korte periode en tijdens de borstvoeding is de pil af te raden.

Ik wil nog wel even iets zeggen over jullie twijfel voor een tweede kindje. Natuurlijk is de keuze voor iedereen persoonlijk. Maar ik zie heel veel kinderen die geen broertjes en zusjes hebben die problemen hebben met sociale contacten. Voorbeeld is mijn stiefdochter. 10 jaar lang alleen geweest, alle aandacht van vader en moeder, de laatste jaren apart, maar ook dan nooit op haar beurt moeten wachten en alles werd aan haar wensen aangepast. Ze was ook totaal niet zelfstandig, alles werd voor haar gedaan en geregeld. Nu moet ze delen met mijn 3 kids en schreeuwt ze om aandacht, omdat ze denkt iets te kort te komen. Daarnaast heeft ze het heel moeilijk als een van mijn kids eens boos op haar is. Ze denkt dat ze niet zo veel waard is als hen. Is erg moeilijk voor ons om mee om te gaan. Dat wat mijn kids al als baby/peuter/kleuter hebben geleerd moet zij nu (ze is inmiddels bijna 12) in de pubertijd leren. Gelukkig gaat het iedere keer wat beter.

Ook mijn nichtje is alleen. Ze is pas 5, maar ik zie bij haar ook een teruggetrokken houding naar anderen. En ook bij bepaalde klasgenootjes van mijn kids zie ik dit.

Wat oook nog eens extra opvalt is dat die kinderen erg op volwassenen zijn ingesteld. Ze maken zich zorgen om de gemoedstoestand van de ouder, terwijl ze toch ook onbezorgd kind moeten kunnen zijn.

Wees je er dus bewust van dat als je geen tweede kind neemt/krijgt dat je je enige kind niet te veel bemoederd en vooral kind laat zijn. En ook zelfstandig laat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nuva-ring. Is iets minder bekend aan de pil, maar ik vind hem veel gemakkelijker.

Het is een ring die je drie weken kunt laten zitten en dan eruit haalt voor één rustweek.
Voor mij werkt het prima, ik hoef niet elke avond eraan te denken om de pil in te nemen. En als je ongemak hebt van de spiraal is dit een mooie oplossing.

Voor meer informatie kun je ook kijken op www.nuvaring.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag laatst, dat je een injektie kunt krijgen die je dan 3 (of waren het er 4?) maanden behoedt voor zwanger worden. Maar als je geen hormonen wilt ivm. je evt. kinderwens is dat natuurlijk geen optie.
Heel waardevol advies kregen jullie om te helpen met het nemen van een beslissing !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Depo-Provera ; op zich wel een goed middel maar erg zwaar, en met een groot risico op doorbraakbloedingen. Omdat deze pil zo betrouwbaar is en je hem niet kunt vergeten, wordt hij ook veel in instellingen gebruikt en heeft daardoor - ten onrechte - de naam' debielenprik' gekregen.
Geen eerste keus, maar kan voor sommige vrouwen een goede oplossing zijn.
De prikpil is een redelijk alternatief. Ik ben een man en heb me laten steriliseren. Dit is een simpele ingreep onder plaatselijke verdoving. Mijn vrouw, die gelukkig is met onze 2 kinderen en ik ook, vonden dat wel de beste oplossing. Nu hoeft zij niets meer te slikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik een Mirena-spiraal, en ben daar erg tevreden over. Als jij nu een koperspiraal hebt, is dit misschien een alternatief voor je, de Mirena werkt namelijk totaal anders en geeft gebruiksters over het algemeen niet de klachten die geassocieerd worden met een koperspiraal.

Heb je nu een Mirena-spiraal, dan kan ik je geen advies geven, behalve dit en de pil (en uiteraard condooms) heb ik geen ervaringen, en de pil kan ik vanuit eigen ervaring niet aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na jaren pilgebruik (en daarop volgende pilmoeheid) en een ' normaal' spiraaltje, heb ik nu al bijna 10 jaar de Mirena, het spiraaltje-met-hormonen. En die bevalt me ZO goed, dat ik zelfs de sterilisatie die ik aanvankelijk in de planning had, helemaal van de baan heb geschoven.
Het grootste voordeel vind ik dat ik sinds een jaar of zeven ook eigenlijk niet meer of nauwelijks menstrueer.

Bovendien voel ik het niet, heb ik er geen last van en is het inmiddels al tien jaar lang 100 % betrouwbaar gebleken. Binnenkort ga ik voor het derde exemplaar, want je kunt ze vijf jaar inhouden.

Ik kan het echt iedereen aanraden en zal dat ook niet laten. Het inbrengen deed/doet wel een beetje zeer, omdat ik twee keizersneden heb gehad en geen ' normale' bevalling of zelfs maar weeen, maar ach, wat is nu twee keer vijf minuten pijn in tien jaar ?