Mijn moeder heeft een kapotte/langzaamwerkende schildklier, wat te doen?

Mijn moeder heeft een langzaamwerkende schildklier, en ik wil weten wat het precies is, wat het doet, en wat ik eraan kan doen met haar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag,omdat mijn vrouw ook met een schildklier probleem zit.

Antwoorden (4)

hier staat een heleboel informatie erover:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3585-schildklier-te-trage-werking.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je moeder deze diagnose bij de dokter heeft gekregen? De kans is dan groot dat ze een: Hypothyreoïdie heeft (een tekort aan schildklierhormoon).

Dit tekort aan het schildklierhormoon is niet heel ernstig, echter zorgt dit hormoon ervoor dat je energie vrijkomt in je lichaam. Een (klein) tekort kan ervoor zorgen dat je wat langzamer/ sneller moe bent, dat je het wat kouder hebt en dat je wat dikker wordt (je verbrand minder).

Heeft je moeder hier veel last van? dan kan je met haar naar de huisarts gaan, deze controleert dan de hormoon waardes in haar bloed, zijn deze te laag? Dan krijg je moeder medicijnen waar deze hormomen inzitten en is er niks meer aan de hand ;)
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moeder zal waarschijnlijk vaak moe zijn, door haar dan te helpen met dingen in huis en eens lekker verwennen help je haar zeker.

Ik heb ook een traag werkende schildklier het is niet ernstig, maar vaak best wel lastig en niet te genezen.
je moeder zal van de arts medicijnen krijgen en regelmatig haar bloed moeten laten onderzoeken om te kijken of ze de goede hoeveelheid medicijnen krijgt.

Het enige waar ik last van heb is de vermoeidheid, maar verder kan je met een traag werkende schildklier heel oud worden.

De schildklier is maar een klein orgaantje wat in je hals zit, maar wel belangrijk doordat het hormonen aanmaakt, die je echt nodig hebt om allerlei dingen in je lichaam goed te laten verlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oorzaak te kort aan een hormoon ,even bloed laten controleren ,ik heb ook traagwerkende schildklier ,iedere dag thyrax ,en regelmatig bloed controlle ze moet het echt wel laten controleren hoor hij gaat steeds trager werken ,en dat kan behoorlijke gevolgen hebben