het kan lukken,!als je je focust op iets waar je graag over wil dromen,moet je daar voor de nacht over fantaseren,het helpt niet meteen!je moet het veel doen.en dan zal het na een poosje, gebeuren dat je er daadwerkelijk over gaat dromen.succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik ben bang,dat je dat niet zelf kunt. Situaties in dromen overkomen je, die creëer je niet zelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je kunt gewoon geen droom creeren.+1
door lucide te dromen
Vliegen, je geheime liefde kussen, ademen onder water of overleden personen ontmoeten? In een lucide droom kan alles. Je weet dat je droomt en kunt zelf bepalen wat er gebeurt! Klinkt dit je onwaarschijnlijk in de oren? Met flink wat doorzettingsvermogen en motivatie kan iedereen het leren.

Toegevoegd na 1 minuut:
In heldere dromen, zoals je lucide dromen ook kunt noemen, heb je zelf controle over jouw dromen. Je bepaalt zelf wat er gebeurt. Hiermee kun je angsten overwinnen, frustraties afreageren of nieuwe vaardigheden oefenen. Ook nachtmerries kun je er effectief mee bestrijden. Het is trouwens best mogelijk dat je al lucide dromen hebt (gehad). Alleen weet je dat niet meer. Daarom is het belangrijk jezelf eerst te trainen in het herinneren van dromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een paar dagen voor ik slaap in mn gedachten doe alsof ik vlieg,dan doe ik dat in mijn dromen ook.Het is heel apart maar het werkt echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf jij dagenlang wakker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik bedoelde een paar dagen iedere keer voordat is ga slapen :-)
Volgens mij is dat niet te bepalen.
Je droomt elke nacht wel een paar keer,alleen kun je deze droom nog herinneren.
Om speciaal over iets te dromen,dat is mij nog nooit gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat er meestal gebeurt is dat je hele kleine dingentje waar je niet bij stil staat soort van korte termijn geheugen die komen meestal in je droom voorts sta er maar eens een keer bij stil en kijk de dag van gisteren.

Ik denk dat je dit ook een stukje in eigen hand hebt idd door over iets te fantaseren of na te denken net voordat je gaat slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierover heb ik weleens iets gelezen. Er is een manier om je dromen te beinvloeden.

Als je eens een rusitg moment hebt overdag, denk bij jezelf het volgende: Waar ben ik? Waarom ben ik hier? Klopt het dat ik hier ben? Hoe ben ik hier gekomen? Dit soort dingen. Het kan nogal gek klinken, maar het schijnt zo te zijn dat als je dit regelmatig doet, je je dromen kan bepalen en beinvloeden. Ik weet niet in hoeverre dit werkt, ik heb het ook maar ergens gelezen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat de anderen antwoorden zeggen, lijkt mij ook best mogelijk. Nadenken over datgene wat je wilt dromen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leg eens uit wat een droom is dan?
mischien kan ik u dan een antwoord geven.