Slaap je door blowen slechter?

Ik slaap altijd 9 uur per nacht. Van 10 tot 7. Vandaag toevallig niet omdat mijn vriend naar schiphol moet.

Toch voel ik me altijd moe. Kom dit door het blowen. Ik rook drie jointjes in de avond. Vanaf na het avondeten en de laatste net voor het slapen gaan. Op het werk ben ik altijd aan het gapen en men denkt dat ik niet veel slaap.

Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Het is makkelijk om er achter te komen of het door het blowen komt.
Stop er eens een maand mee en bekijk of je beter slaapt.

De kans dat het door het blowen komt is groot, je slaapt gewoon minder goed.
Natuurlijk kunnen er ook andere oorzaken zijn, bloedarmoede bv, ben je na een maand nog steeds moe dan zou je eens langs je huisarts kunnen voor een bloedonderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Blowen maakt moe en suf
Het stoned zijn kan ontspannen aanvoelen. Je voelt je moe en suf. Om die reden kan het lijken alsof het roken van een joint lekker is na een dag hard werken. Maar het
verwerken van de joint kost ook weer extra energie. Door het langdurig blowen slaap je tevens minder diep. Hierdoor voel je je de volgende dag nog steeds moe. Je voelt je minder fit, dan wanneer je niet zou blowen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nee van bowen slaap slaap je niet slechter de kalmerende werking word door mensen wel die problemen hebben met slapen soms gebruikt om beter te slapen.Wel kan je door het gebruik overdag moe en suf zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk komt dat door het blowen. Drie joints? Iedere avond? Geen wonder dat je steeds moe bent.

Let wel, ik heb niets tegen blowen. Ik rook zelf ook zo af en toe eens een joint, gedeeld met vrienden. Maar je kunt het vergelijken met alcohol: niets mis met een keer doorzakken in het weekend, maar als je iedere avond twee flessen wijn wegtikt, kun je verwachten dat je overdag niet meer zo scherp bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan 3 joints ook met .1 gram per stuk draaien.. dus het ligt er een beetje aan hoeveel je erin doet. ik heb geen last van vermoeidheid en rook er soms wel meer(in het weekend) je zou het ook ergens anders kunnen zoeken:

vermoeidheid:
Volgens een Deense natuurgenezer is de oorzaak voedingsgewoonten. Zijn ervaring is dat zij meestal zondigen tegen de regels van goed en gezond eten. Ze gebruiken bijna uitsluitend wit brood, snoepen veel, drinken veel suikerhoudende frisdrank en nuttigen dagelijks bovendien grote hoeveelheden koffie. En het merendeel rookt daarnaast ook nog.

ipv het daaraan te koppelen, het kan zoveel meer redenen hebben. misschien wel bloedarmoede?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik zou eerst even naar de doktor gaan en niet in eerste instantie zeggen dat je 3 jointjes rookt anders koppelen ze het gelijk.

Toegevoegd na 1 uur:
lees duidelijk: In Eerste Instantie. Wanneer daar niets uitkomt dan kan je het zeggen. [lees ook mijn reactie]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zeggen dat je 3 jointjes rookt want dan koppelen ze dat gelijk.
Waarom zouden ze dat dan doen, omdat je er slechter door slaapt en dus moe blijft.
je gaat met een klacht naar je huisarts maar de meest voor de hand liggende oorzaak verzwijg je voor het gemak maar even want je hebt liever dat de huisarts iets anders vind. Vreemde manier van doen vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar vind ik toch een slecht advies. Als je naar de dokter gaat lijkt het me juist heel handig om precies te zeggen wat je gebruikt zodat daar ook serieus naar gekeken kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij staat er toch duidelijk: IN EERSTE INSTANTIE omdat ik zelf ook naar de doktor ben gegaan met last van continue hoofdpijn en ik zei dat ik blow.. ooh meneer dat ligt het daaraan.. ja de groeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt zoiets als naar de dokter gaan voor een hardnekkig hoestje en 'in eerste instantie' niet zeggen dat je rookt. Je wéét wat het antwoord van de dokter zal zijn, want je wéét wat de meest waarschijnlijke oorzaak is. Dat verzwijgen, al is het maar even, is puur kop in het zand steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ Dat vind ik wel een slecht voorbeeld. vermoeidheid kan zoveel redenen hebben. een hardnekkig hoestje in combinatie met roken is inderdaad vanzelfsprekend. Wat ik wil zeggen is dat de dokter altijd zegt: wat denkt u er zelf aan te kunnen doen? ja alsof daar nog niet over heb nagedacht, ik kom hier niet voor niets. Zij zal ook moeten overwegen om het een aantal dagen niet te doen en te kijken wat er gebeurt en dan naar de dokter te gaan. Maar ook een hoestje zou andere dingen kunnen betekenen icm roken. Wat ik wil zeggen is dat de dokter meestal van het meest voor de hand liggende uitgaat. daarom zou IK het niet zeggen, mits hij hierom vraagt. er staat ook duidelijk wat IK zou doen, of ze het doet is aan haar de keuze. ik heb er ervaring mee.
Ik heb zelf het idee dat je door blowen minder goed slaapt. Je valt wel meteen in slaap, maar je slaapt veel onrustiger. Ik weet ook bijvoorbeeld niks meer van mijn dromen wanneer ik een keer geblowd heb en word inderdaad enorm moe wakker. Ik raad je aan eens een paar dagen te stoppen met blowen, je zult zien dat je veel helderder wordt. Ik merk altijd als ik bijvoorbeeld een hele week hard heb gestudeerd erg helder ben en vervolgens wanneer ik blow, de volgende dag enorm moe en suf ben en dus totaal niet helder. Het lijkt me vrijwel zeker dus dat het door het blowen komt. Ik herken je klachten namelijk. Dit is voor mij ook een van de redenen om zo min mogelijk te blowen, je hebt het namelijk echt niet nodig.