Hoe kan ik als jongen iemand helpen die net een relatie achter de rug heeft die zij zelf niet uitgemaakt heeft?

ik ken iemand waar ik vaak mee omga, en haar vriend heeft het uitgemaakt. hoe kan ik haar helpen? wat moet ik vooral niet doen? (ik ben een jongen) Er staat op goeie vraag al een vraag, maar dat gaat over een meisje die haar vriendin wil helpen, ik ben een jongen, en dan is dat toch anders.

Toegevoegd na 41 minuten:
Ik heb interesse in haar, ik vind haar een heel leuk meisje, maar ben (nog?) niet erg verliefd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt wat mij betreft toch af van jouw motieven om haar te helpen.
Zie jij zelf iets in haar of wil je alleen een goede vriend zijn?

In beide gevallen zou er een netelige situatie kunnen ontstaan.

Stel jij wilt alleen goede vrienden zijn maar door jouw aandacht voor haar wordt zij (evt als vlucht) verliefd op jou, voor jou en voor haar niet leuk als je haar dan moet teleurstellen.

Stel jij wilt evt op termijn wel iets meer. Kan het gebeuren dat zij je heel dankbaar is als goede vriend dat je haar steunt maar daar blijft het bij, sneu voor jou.

Maar wat je in beide gevallen zou kunnen doen, is voorstellen iets leuks te gaan doen, is ze er even uit en kan ze hopelijk weer een beetje lachen, alleen zie bovenstaande, één daarvan zou het gevolg kunnen zijn als je regelmatig met haar afspreekt
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heel veel luisteren en er simpelweg voor haar zijn! Zorgen dat ze niet alleen is (maar geef er ook tijd voor haar zelf) probeer afleiding te vinden, ga iets drinken, uit eten of winkelen (uitverkoop)!

Oh ja maak haar ex niet zwart, als alles dan plotseling weer goed is ben jij de gebeten hond en een L L! Als je zelf gevoelens voor haar hebt wordt het heel anders dan moet je er nog steeds voor haar zijn maar minder en je kan dan beter wat afstand houden, zorg bijvoorbeeld dat als je afspreekt er nog 2 anderen bij zijn!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar haar toe, vraag hoe het gaat. laat haar haar verhaal doen knuffel haar als ze daar behoefte aan heeft. laat haar niet te lang in het verdriet hangen, lijdt haar af

romantische gevoelens die je misschien voor haar hebt kan je beter nog even mee wachten tot het uiten daarvan. zij is nog niet klaar voor een nieuwe relatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allerbelangrijkste is vooral luisteren, laten vertellen en niemand veroordelen. Ook niet de ex vriend. Het er zijn met een schouder en een luisterend oor is het meest helpend en waardevol. Succes.