Wat kunnen oorzaken zijn waardoor je hoofdpijn krijgt?

Alcohol, zorgen, stress en flauwe moderatie beslissingen heb ik zelf al bedacht.

Bestaan er nog meer oorzaken, voor het verkrijgen van hoofdpijn? Welke zijn dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"flauwe moderatie", TOP!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
altijd maar sex moeten hebben staat er vreemd genoeg nergens tussen;-)

Antwoorden (24)

Tumor,hersenschudding,migraine en een zeurende vrouw.Dit zijn er al 4.Zeurende kinderen is nr. 5.Er zullen nog wel andere antwoorden volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zullen vast nog wel andere antwoorden volgen, maar ik vind die van jou al een plus waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij zeurende vrouw & kinderen lag ik al krom,een + dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ook
bungee jumpen. en van piraatjes (vuurwerk bedoel ik dan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vele verschillende soorten hoofdpijn en dus ook vele oorzaken. Vaak wordt hoofdpijn veroorzaakt door te hoge spierspanning in de nek of schouders (spanningshoofdpijn). Of, zoals bij migraine, door spastische bewegingen in de bloedvaten die rondom de hersenen lopen. Een te laag of te hoog bloedsuikergehalte, oogaandoeningen, vermoeide ogen, griep en andere infecties kunnen ook hoofdpijn veroorzaken.

Maar in de meeste gevallen zijn lichamelijke klachten niet de oorzaak van hoofdpijn. Vaak is hoofdpijn het gevolg van stress, slaaptekort of een slechte houding

Mensen die gevoelig zijn voor kunstmatige straling van bijvoorbeeld mobiele telefoon, tv of pc kunnen daardoor ook last krijgen van hoofdpijn.

Hoofdpijn kan ook een symptoom zijn voor een ernstigere aandoening. Aandoeningen met hoofdpijn als symptoom zijn bijvoorbeeld:

Constipatie
Lever- en galkwalen
Nierkwalen
Hart- en vaataandoeningen
Hoge of lage bloeddruk
Bloedarmoede
Oorkwalen
Tandproblemen
Menstruatieproblemen, menopauze
Ontstekingen zoals meningitis, sinusitis, oorontsteking
Reumatische aandoeningen, artrose
Depressie, psychose, enz.
Nekklachten
Kinderziekten
Hersentumor

Waardoor het dus oorzaken worden van hoofdpijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heftig je hoofd stoot kun je daar een fikse hoofdpijn aan overhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf kan hoofdpijn krijgen van chokolade,te weinig drinken (vroeger van te veel maar de dag erna)tv kijken,fel licht,stress,vet eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig drinken (zonder alcohol) lijkt mij ook een goede oorzaak om hoofdpijn van te kunnen krijgen. +
Hoofdpijn krijg je vooral van slechte relaties:
op 1 staat met stip een slechte relatie met jezelf.
Wees dus lief voor jezelf, ga op tijd naar bed en doe morgen wat aan je andere problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kreeg het van varkensvlees sinds ik dat niet meer eet is het aanzienlijk verminderd heb bijna nooit geen hoofdpijn meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rietje, nooit geen is hetzelfde als: altijd wel. Dat heet een dubbele ontkenning en staat gelijk aan een bevestiging.
Hoofdpijn kan ook komen door vochttekort. Drink elke dag voldoende water en vaak kan hoofdpijn daarmee al worden voorkomen. Als je vaak hoofdpijn hebt die geen duidelijke oorzaak heeft ga dan naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofdpijn is in mijn optiek meer spierspanning een in de nek en bovenrug streek. Dit kan je krijgen door bijvoorbeeld een verkeerde zithouding tijdens het computer een of televisie kijken. Het kan ook zijn dat het lichaam die spieren juist wil herstellen en dat het lichaam daardoor juist die spieren zal gaan spannen.

Als ik hoofdpijn heb ben ik daar altijd blij mee, want als die hoofdpijn weer voorbij is dan merk ik dat die spieren een heel stuk beter zijn geworden. Ik heb gelukkig maar zelden hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vermoeidheid, te lage suikerspiegel, koorts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb regelmatig een te lage bloedsuikerspiegel,maar dat gaat bij mij nooit gepaard met hoofdpijn.
te weinig frisse lucht icm met roken is voor altijd wel een risicofactor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te lang op bed blijven liggen, benauwdheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je hoofd op de vloer klappen,zoals mij een week geleden overkomen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook niet onbelangrijk: factoren van buitenaf:

Zo werd een dagen lange hoofdpijn opgelost toen bleek dat er een hele lichte gaslekkage in huis was.
Het was niet genoeg om te ruiken, maar wel genoeg voor een mysterieuze hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een ruimte werken waar geen frisse lucht binnen kan, en waar het zo donker is dat je de hele dag de lamp aan moet doen om wat te kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vele oorzaken,kou, stres,enz...piekeren, als je er niet uit komt moet je naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een helm die te strak zit kan ook een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meest logische reden wordt niet opgenoemd xD

een klap op je kop natuurlijk! xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spanningshoofdpijn,stress,bukken,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het theewater in je elektrische waterkoker steeds erin laat. Dan hopen zich de chemicaliën op. gooi dus steeds je waterkoker leeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd voor een bril. Atracties kermis of pretpark
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt genetisch drager zijn van migraine, Te weinig water drinken kan hoofdpijn veroorzaken. De lang met je nek in een dwanghouding, een constante spanning bij het fronsen van je voorhoofd, slechtere ogen waardoor je meer moet inspannen bij het kijken, het niet goed uitzieken van een hersenschudding, stress, hersenvliesontsteking, griep. Hier kun je weer even mee vooruit