Wat kunnen oorzaken zijn waardoor je hoofdpijn krijgt?

Alcohol, zorgen, stress en flauwe moderatie beslissingen heb ik zelf al bedacht.

Bestaan er nog meer oorzaken, voor het verkrijgen van hoofdpijn? Welke zijn dat dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Tumor,hersenschudding,migraine en een zeurende vrouw.Dit zijn er al 4.Zeurende kinderen is nr. 5.Er zullen nog wel andere antwoorden volgen.

bungee jumpen. en van piraatjes (vuurwerk bedoel ik dan)

Er zijn vele verschillende soorten hoofdpijn en dus ook vele oorzaken. Vaak wordt hoofdpijn veroorzaakt door te hoge spierspanning in de nek of schouders (spanningshoofdpijn). Of, zoals bij migraine, door spastische bewegingen in de bloedvaten die rondom de hersenen lopen. Een te laag of te hoog bloedsuikergehalte, oogaandoeningen, vermoeide ogen, griep en andere infecties kunnen ook hoofdpijn veroorzaken. Maar in de meeste gevallen zijn lichamelijke klachten niet de oorzaak van hoofdpijn. Vaak is hoofdpijn het gevolg van stress, slaaptekort of een slechte houding Mensen die gevoelig zijn voor kunstmatige straling van bijvoorbeeld mobiele telefoon, tv of pc kunnen daardoor ook last krijgen van hoofdpijn. Hoofdpijn kan ook een symptoom zijn voor een ernstigere aandoening. Aandoeningen met hoofdpijn als symptoom zijn bijvoorbeeld: Constipatie Lever- en galkwalen Nierkwalen Hart- en vaataandoeningen Hoge of lage bloeddruk Bloedarmoede Oorkwalen Tandproblemen Menstruatieproblemen, menopauze Ontstekingen zoals meningitis, sinusitis, oorontsteking Reumatische aandoeningen, artrose Depressie, psychose, enz. Nekklachten Kinderziekten Hersentumor Waardoor het dus oorzaken worden van hoofdpijn

Bronnen:
http://www.dokteronline.com/informatie/hoo...

Als je heftig je hoofd stoot kun je daar een fikse hoofdpijn aan overhouden.

Ik zelf kan hoofdpijn krijgen van chokolade,te weinig drinken (vroeger van te veel maar de dag erna)tv kijken,fel licht,stress,vet eten

ik kreeg het van varkensvlees sinds ik dat niet meer eet is het aanzienlijk verminderd heb bijna nooit geen hoofdpijn meer

Hoofdpijn kan ook komen door vochttekort. Drink elke dag voldoende water en vaak kan hoofdpijn daarmee al worden voorkomen. Als je vaak hoofdpijn hebt die geen duidelijke oorzaak heeft ga dan naar de huisarts

Hoofdpijn is in mijn optiek meer spierspanning een in de nek en bovenrug streek. Dit kan je krijgen door bijvoorbeeld een verkeerde zithouding tijdens het computer een of televisie kijken. Het kan ook zijn dat het lichaam die spieren juist wil herstellen en dat het lichaam daardoor juist die spieren zal gaan spannen. Als ik hoofdpijn heb ben ik daar altijd blij mee, want als die hoofdpijn weer voorbij is dan merk ik dat die spieren een heel stuk beter zijn geworden. Ik heb gelukkig maar zelden hoofdpijn.

vermoeidheid, te lage suikerspiegel, koorts

te weinig frisse lucht icm met roken is voor altijd wel een risicofactor

Te lang op bed blijven liggen, benauwdheid.

Met je hoofd op de vloer klappen,zoals mij een week geleden overkomen is.

Ook niet onbelangrijk: factoren van buitenaf: Zo werd een dagen lange hoofdpijn opgelost toen bleek dat er een hele lichte gaslekkage in huis was. Het was niet genoeg om te ruiken, maar wel genoeg voor een mysterieuze hoofdpijn.

In een ruimte werken waar geen frisse lucht binnen kan, en waar het zo donker is dat je de hele dag de lamp aan moet doen om wat te kunnen zien.

vele oorzaken,kou, stres,enz...piekeren, als je er niet uit komt moet je naar de dokter gaan

Een helm die te strak zit kan ook een oorzaak zijn.

de meest logische reden wordt niet opgenoemd xD een klap op je kop natuurlijk! xD

spanningshoofdpijn,stress,bukken,

Als je het theewater in je elektrische waterkoker steeds erin laat. Dan hopen zich de chemicaliën op. gooi dus steeds je waterkoker leeg.

Tijd voor een bril. Atracties kermis of pretpark

Je kunt genetisch drager zijn van migraine, Te weinig water drinken kan hoofdpijn veroorzaken. De lang met je nek in een dwanghouding, een constante spanning bij het fronsen van je voorhoofd, slechtere ogen waardoor je meer moet inspannen bij het kijken, het niet goed uitzieken van een hersenschudding, stress, hersenvliesontsteking, griep. Hier kun je weer even mee vooruit

stress.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100