wat zijn de verschillen tussen 'neproken' en over je longen roken?

met neproken bedoel ik dus niet inademen, maar alleen lucht naar binnen blazen als het ware.
Wat zijn de gevolgen van beide?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.8K

Het beste antwoord

Over je longen roken is slecht voor jezelf maar beter voor de niet-rokers. De rook wordt gefilterd in je longen waardoor de uitgeblazen rook niet zo stinkt.
Nep-rokers zijn wel weer goed voor de schatkist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neproken zorgt dat de nicotine van jouw sigaret niet in jouw longen komt. Toch loop je in de rook en inhaleer je bij het inademen stogdeeltjes en rook. Er komt dus toch wat in de longen. Dit wordt passief meeroken genoemd als je als niet roker in een omgeving komt waar wordt gerookt. Verder zijn de verschillen niet zo groot. De smaak en reuk wordt aangetast door de prikkeling van de rook. Het stoppen zorgt dat dit ook weer terug komt. Praat maar eens met iemand die is gestopt met roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt rookt, zoals je al zegt.. over de longen, heeft het als gevolg dat de nicotine een slechte invloed op je longen -> gezondheid heeft. Door het roken is de kans dat je bepaalde ziekten (trombose, longkanker of andere soorten kanker) krijgt groter. De kans dat je een hartaanval of een beroerte krijgt is groter.

Als je nep rookt, komen die stoffen dus niet over de longen. Er gebeurt dus eigenlijk niks, behalve dat het eigenlijk alleen zonde is van je portemonnee, aangezien 'het nut van roken' is dat je het inademt, zodat de nicotine in je bloed komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je rookt of je rookt niet. Als je niet over je longen rookt wil dat niet zeggen dat je ‘nep’rookt!
Je krijgt beide keren rook binnen. De ene keer meer dan de andere keer.