Wie heeft ervaring met het gebruik van maisbaard thee?

Heb gehoord dat het goed is tegen vochtophoping en verbeterde galafvoer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Onze voorouders dronken deze thee, als ze last hadden van reuma en jicht, problemen met de urinewegen, bedplassen of oedeem. Chinese onderzoekers toonden aan dat deze thee voor een betere werking van de gal en meer galproductie zorgde. Zij gebruikten de thee ook om gal te verdunnen. Ook Franse kruidenkenners gebruiken de thee van maïsbaard om de gal te verdunnen en zo de galstroom te vergroten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb wel eens een tijdje maishaar-thee gedronken op aanraden van mijn chi-gong-leraar omdat het goed zou zijn voor--- iets dat ik vergeten ben...
ik heb van enige werking eerlijk gezegd niet veel gemerkt, behalve dat het wel aardig smaakte en de dorst lest...