Hoe verschuif je je slaapritme?

Ik ben s avonds altijd laat op en s ochtends kan ik er niet uit komen. Hoe kan ik mijn dagritme zodanig aanpassen dat ik er om 6:15 uit kan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

wekker op 1opm zetten en dan naar bed gaan. Doe dit een week achter elkaar, en dan wil je gewoon om 10 naar bed. Ook als je niet kan slapen. Ogen dicht, licht uit, en in bed liggen. Kwestie van een paar dagen.

Je bent het bokje, het enige wat je kan doen is vroeg naar bed gaan, maar waarschijnlijk kan je dan niet slapen. Ik ben ook een avondmens (zeg maar gerust nachtmens) Het liefst slaap ik van 04.00 tot 12.00, maar dat is niet echt handig met werk enzo. Sporten en buiten zijn, (wandelen, fiesten, enz) helpen met kunnen slapen. Melatonine werkt bij mij ook goed (0.5mg 2 uur voor bedtijd)

Verschuiven van slaapritme gaat je tijd kosten! Ik heb alle antwoorden tot zover gelezen, maar het lijkt me toch wel te kunnen. Stel: je gaat om 3 uur 's-nachts slapen en om 6 uur eruit.... dan slaap je 3 uur. Het KAN dan naar mijn idee niet anders, of je valt op een gegeven moment, na x dagen dit ritme, om. Het is net als met kinderen, die niet willen slapen: lekker laten gaan (geen strijd van maken, want als ouder verlies je die) en op een gegeven moment slapen ze echt wel. Het heeft alleen wel tijd nodig, voordat er een goed en "normaal" ritme in zit. Toegevoegd na 1 minuut: Ik bedoel met de laatste zin, dat het ook voor jou tijd nodig zal hebben, voor je in een lekker ritme zit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100