Kraken in de knieën als ik op m'n hurken ga zitten, hoe komt dit?

Is het normaal dat ik m'n knieën hard hoor kraken of knakken als ik door m'n knieën ga en is dit normaal op 18-jarige leeftijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Is al eerder een vraag over geweest en ja.
Je groeit nu en het is het kraakbeen dat je hoort als je je knie buigt. Je bent al 18 en bij de meeste is het rond 19 over.
Je kan er niks aan doen dus gewoon wachten tot het over gaat ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou even naar een podotherapeut gaan,

Mogelijk heb je een verkeerde houding en/of plat voeten waardoor je knieën naar binnen staan het het gewricht niet soepel loopt.
Nu je nog jong bent kan je er nog iets aan doen. Steunzolen zullen denk ik wel helpen.
Check zelf eens of je geen plat voeten hebt,
Ga recht op staan op blote voeten heb je een soort kuiltjes (gaten, openingen) aan de binnenkant van je voeten, helemaal niet of slechts een kleine opening.

Vergelijk dit eens met vrienden of met je ouders, mogelijk constateer je dat je het minder heb dan andere.

Mijn enkels zijn inmiddels bijna versleten omdat ik altijd gewoon heb doorgelopen en dacht ach boeien. Zoland het geen pijn doet.
Inmiddels kan ik nauwelijks nog hardlopen/rennen.
Ik wil je niet bang maken maar waarschuwen.

Je lichaam kraakt niet omdat alles goed met je is. Je lichaam kraakt als er iets niet goed is.
Een krakende kar moet je ook onderhouden.

Ik raad je aan eens contact op te nemen met een podotherapeut.

Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kraak al mijn hele leven.
Er schijnen ook strengen over de knieen te lopen die dan wegschieten en volkomen normaal is.
Heb ook geen pijn of last. Sosm hoor je het gewoon knakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is w.s. normaal, of ik ben ook abnormaal. Ik ben over de 50 en steeds als ik door mijn knieen ga knappen ze nog steeds.