Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan 'n fysiotherapeut als hij je "kraakt" in je nek 'n hernia daar veroorzaken? Ik vraag me af, heeft 'n mens die kracht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals al eerder gezegd moet je niet een normale fysiotherapeut laten kraken. Heeft deze fysio echter zijn manueel therapeut papieren dan is hij hiertoe bevoegd en weet hij waar hij mee bezig is. In theorie is je vraag mogelijk maar als het door een gediplomeerd iemand gedaan wordt dan is het niet waarschijnlijk. Het is dan niet zozeer een kwestie van kracht maar van verkeerde beweging.

Mijn nek is al vele malen gekraakt maar een hernia heb ik er gelukkig nooit aan overgehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Oh ja elk mens heeft die 'kracht' wel .... maar een fysiotherapeut mag volgens niet kraken, alleen een giropractor mag dat als je het mij vraagt.
Maar stel dat een fysiotherapeut je nek wel per ongeluk heeft gekraakt en dat heeft tot een hernia geleid, dan moet je echt contact opnemen met je ziektekostenverzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in theorie wel, als de verkeerde techniek gebruikt wordt. Daarom moet je opletten dat je niet zomaar bij iemand aan je botten laat trekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker wel, ik zag op duitse tv paar nare voorbeelden, nooit zomaar laten doen door fysiotherapeut!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding