Is er ook iets leuk aan ziek zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dit voor vraag? Natuurlijk niet!!!

Het beste antwoord

Ik heb twee keer in mijn leven in het ziekenhuis gelegen.
De eerste keer na een klaplong. In het begin is dat natuurlijk niet prettig, maar als je geopereerd bent en het gaat weer wat beter, kun je het nog best 'gezellig' maken op de zaal. Ik heb vreselijk veel lol gehad met mijn medepatienten en daar goeie kennissen aan overgehouden.

De tweede keer was na een herseninfarct, iets wat zijn sporen wel heeft nagelaten, maar 't had veel slechter kunnen aflopen en dan is "leuk" misschien niet het juiste woord, maar het geeft een "fijn" gevoel dat je het hebt overleefd en je staat veel positiever in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Overdag tekenfilms/Oprah/Telsell* kijken met gigantische schaamteloosheid.

(*doorhalen wat niet van toepassing is)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er uiteraard aan over welke ziekte je het hebt. Als je gewoon een keertje de griep hebt, kun je weer eens je DVD collectie doornemen, hoeft niet heel erg te zijn.

Maar bij ergere vormen van ziektes, zeker wanneer mensen moeten lijden en geen uitzicht hebben op een prettig leven, dan lijkt het me een verschrikking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad: het thuisblijven!

En daarna kan je vaak weer een tijd door, tot de volgende griep/verkouden:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, lekker op GV !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan ziek zijn (lees flinke griep) op zich niet in mijn visie en ernstig ziek zijn al helemaal niet. Het uitzieken van een griep kan daarentegen best leuk zijn, wanneer je weer fit genoeg bent om bijvoorbeeld een filmpje te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
curling up onder een deken op de bank met een goede dvd. En veel slapen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is ziek zijn over het algemeen niet leuk. Nu ligt e.e.a. natuurlijk aan je ziekte en je omstandigheden, maar er zijn wel een paar leuk dingen aan ziek zijn. Als je niet al te ziek bent, kun je soms tijdens je ziekbed wat leuke dingen doen waar je anders niet aan toekomt. En als je iets ernstiger ziek bent, komt er soms een onverwacht attentie in de vorm van een telefoontje, een kaartje of een bos bloemen. Ook wordt je door je huisgenoten en/of bezoek een beetje vertroeteld.
Als je echt heel erg ziek bent, is er op het moment zelf niet zoveel te genieten. Je wordt door je dierbaren gesteund en merkt in zo'n periode vaak wie je 'echte' vrienden zijn. Mocht je het geluk hebben om te genezen, waardeer je door je ziekte 'gezondheid' ineens een stuk meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
jammer dat ik nog geen plusje mag geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik het wel;-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog beter verwoord +1
1- Ziek zijn is een reactie van het lichaam op b.v. het binnendringen van een virus of bacterie. Het leuke van ziek zijn is dus dat je lichaam de binnendringer aan het uitschakelen is. In dit geval is het leuk om ziek te zijn omdat je dan dus niet dood gaat.
2- Ziek zijn is ook leuk als dat betekent dat je dan lekker een dagje niet naar school of naar je werk hoeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens het ziek zijn word je verzorgd en wordt er veel voor je gedaan. Als je erg ziek bent is dat eigenlijk niet leuk omdat je het zelf op dat moment niet kan.
Op het moment dat je je wat beter voelt is het wel leuk om anderen nog even een sapje voor je te laten halen, terwijl je het eigenlijk zelf al weer kan.
Dan ga ik er wel vanuit dat je niet een hele heftige ziekte hebt en er weer bovenop komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik associeer dat met jeugdherinneringen . mama die om het uur komt vragen of je iets warm wil drinken, stripverhalen onder de lakens en geen enkele zorg, oh ja , genezen één van de volgende dagen. Op later leefdtijd is het minder grappig ziek zijn en wil je zo snel mogelijk te been en werken en dat is niet alleen uit plichtsbewustzijn , eerder omdat gezond zijn zo belangrijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, zelfs je schuldig voelen als je je weer een beetje beter voelt ("eigenlijk kan ik wel weer gaan werken"). Ik hoor het mijn vader thuis nog zeggen: "Beter nog even thuisblijven, gewoon uitzieken, dat is het beste".
Ik denk dat het afhangt van jou definitie van "ziek zijn"Ik zelf heb verschillende chronische ziekten. En als ik een aanval heb, en dus ziek ben, is er echt helemaal niets leuk aan.
Ga zelf maar eens 4 dagen continu over het toilet hangen en ovegeven en daarna proberen op te knappen terijl je eigenliijk te moe en te slap bent om uit je bed te komen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op slechte dagen is er niets leuk aan om ziek te zijn. Op goede dagen je dan wel weer meer genieten van de dag en de dingen die je nog wel kan. Hoe dieper het dal, hoe meer je kan genieten als het wel wat beter gaat.

En geen zeurende baas, geen zeurende klanten, geen files, overal dichtbij parkeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja beter worden... Dat kun je niet als je niet ziek bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niks ergs heb, lijkt het me fantastisch/heel leuk om ziek te zijn. Lekker relaxen in je bed, uitslapen, tot rust komen, laptopje erbij, boek lezen, sudokootje maken, tv kijken (op laptop), middagdutje, lekkere broodjes op bed krijgen, biertje erbij, zakkie chips........ Ja, dat lijkt me wel wat, alleen ben ik nooit ziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, zo lang je niet al te ziek bent, maar gewoon een griepje hebt is het lekker uitslapen, even de stripboekcollectie doorlopen, DVD-collectie beter bestuderen en gewoon helemaal niet in de spits plaatsnemen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar dagen onder de wol zonder ergens aan te denken En lekker verzorgd wordenen lekker uitslapen Maar niet langer hoor hi hi