Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom tril ik altijd?

Ik, mijn broers en mijn zusje trillen altijd. Dat zit gewoon in de familie. Hoe het komt weten we niet. Het is niet wanneer we zenuwachtig zijn, zelf merken we er ook weinig van. Het is vooral irritant wanneer andere mensen er iets over zeggen. Mijn oudste broer is er zelfs voor naar de dokter geweest, maar heeft er geen antwoord op gekregen. Ik merk dat ik wel meer tril wanneer met meer mensen ben. En als ik dan ook echt zenuwachtig ben, tril ik ook veel erger dan de meeste mensen. Wat zou hiervan nou de oorzaak kunnen zijn? Is het een ziekte? Of is het een aandoening? Wat is het toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Om er echt achter te komen wat het is kun je het beste een bloedonderzoek laten doen, wat je al aan gaf, het kan erfelijk zijn.

Je zegt dat je erger gaat trillen als je zenuwachtig bent, misschien is het ook psychosomatisch, als je er aan denkt wordt het erger.

Wat het echt is, moeilijk, begrijp dat het heel vervelend is, sterkte ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelf ook als kind gehad, het kan een gevolg van spanningen zijn. Mijn oudere broer zei ook dat ik altijd met mijn tanden knarste in mijn slaap.
Het kan natuurlijk iets lichamelijks zijn, maar misschien voel je je niet zo erg op je gemak of misschien heb je dat ook wel niet in de gaten omdat je niet weet hoe dat zou zijn (zoals ik toen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt bekend voor dit verhaal. Zelfde verhaal, zelfde ervaring, zelfde resultaat. Ons is verteld dat er wat meer spanning op de spieren staat en dat er verder niets aan de hand is. Bij ons ging het om trillende handen.
Iedereen die zenuwachtig is gaat iets meer trillen, en als je toch al wat trilde valt dat nu extra op.
Als je 100% zeker wil zijn, moet je je naar de neuroloog laten verwijzen. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding