is het normaal dat het geslachtsdeel van een 10 jarige jongen nog net zo klein is als bij zijn geboorte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

gemiddeld zal het niet zijn maar abnormaal is het ook niet. De verschillen hierin zijn gewoon groot, zeker zolang je nog niet volgroeid bent. Het zou kunnen dat ook dit onderdeel nog een groeispurt doormaakt binnen enige jaren.
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

'nog net zo klein' is wellicht ietwat overdreven, maar ja, dan is de penis zeker nog behoorlijk klein.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Penis#Puberteit
Aan het begin van de puberteit beginnen de zaadballen zich te ontwikkelen. Meestal begint de penis te groeien op 10 tot 15-jarige leeftijd. De penis is meestal uitgegroeid op 18 tot 21-jarige leeftijd. Er groeit ook schaamhaar boven en rondom de penis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, maak je wees maar niet ongerust. Als hij over een jaartje of 6 nog niet groter is moet je je misschien zorgen gaan maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
nou oke, 16 jaar is wel heel extreem. Maar je pubertijd kan prima pas beginnen op je veertiende.