Wat doe je tegen irritante buurmeisjes?

Wij hebben naast ons huis een ander huis staan (goh zeg :P), en daarin wonen mensen (tsjonge). Maar die mensen hebben kinderen, en bij die kinderen zit een meisje dat altijd haar zin moet krijgen en doordraait als er iets niet 'goed' gebeurt. Als ze een potje aan het pesten is (met kaarten dan, en niet een ander narren), en ze kent de regels niet omdat ze nog maar 6 jaar oud is, en iemand doet iets wel volgens de regels en zij niet, dan speelt die andere ineens vals, gaat zij janken, krijgen haar broertjes de schuld en krijgt zij haar zin.

Allemaal dikke onzin, alleen maar om een spelletje. Maar wat nou te doen als ze ineens gaat janken met anderen (zoals ik) erbij en ik de schuld ineens krijg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je gaat er boven staan, en laat je niet intimideren door haar tranen. Blijkbaar krijgt dit meisje erg vaak haar zin, en als ze het niet in eerste instantie krijgt, dwingt ze het af door in tranen uit te barsten. Zolang iedereen zich gevoelig toont voor haar tranen, heeft zij geen reden om te veranderen en zal ze het gedrag blijven vertonen.

Zeg dat ze nu nog te klein is voor dit spelletje (olie op het vuur?) en dat je over een paar jaar graag weer kaart met haar speelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon niet meer met haar kaartspelletjes spelen. 6 jarige meisjes en kaartspelletjes gaan zowieso niet samen, m.i.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer met haar kaarten. Misschien gaat zij het dan juist extra aantrekkelijk vinden om wel met je te speleen (zo zijn sommige vrouwen ;))Geen idee hoeveel ouder jij bent dan het meisje, maar als jetoch nog met haar speelt duidelijk tevoren zeggen welke regels er gebruikt worden. (bij pesten heeft ieder huisgezin zijn eigen regels volgens mij, ben er tenminste al verschillende tegengekomen).
En als jij toch de schuld krijgt, gewoon de eer aan jezelf houden, kaarten op tafel en naar huis
anneliez