brandend maagzuur wat te doen.

ik heb al geprobeerd, warme melk met anijs.
rennies
pepermuntjes.
weet iemand nog iets wat misschien niet echt bekent is maar wel helpt? kan namelijk niet slapen meer s'nachts.

-edit-

huisarts heeft graviscon gegeven en dat werkt niet of minimaal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

HO!
Ik heb exact hetzelfde gehad en ik ben er vanaf. Het is een combinatie van heel veel dingen... Minder zuivel, niet te weinig eten, geen chocolade, minder roken, minder pepermunt, geen sinasappelsap, minder koffie, niet teveel liggen, niet korter dan een uur voor het slapengaan eten (mijn belangrijkste factor), minder alcohol.....als je in bed ligt en je krijgt een aanval, rustig recht op zitten en laat je zuur naar je kont zakken.....dat was voor mij het grootste probleem.
Leer je lichaam kennen..what goes up, must come down. Als je eet moet het voedsel de kans krijgen om te zakken. s'Avonds, rennies goed (alleen als je last hebt), pepermuntjes zeker niet! Rustig rechtop zitten tot alles wegzakt....
(ook geen koolzuurhoudende dranken)

Toegevoegd op 05-06-2009 01:49:25
....en pittig eten? sorry.....dat is ook verleden tijd. Geloof me; als jij het ook maar voor de helft zo erg hebt als ik het had vind ik het vreselijk voor je.....maar ik was er binnen een week vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Al bij een dokter geweest?

Toegevoegd op 05-06-2009 01:41:58
Misschien dat je op onderstaande site een antwoord kunt vinden.

http://www.maagzuur.nl/

Toegevoegd op 05-06-2009 01:43:10
Hier vind je een aantal dingen die je zou kunnen doen.

http://www.maagzuur.nl/over_brandend_maagzuur/Wat_kan_ik_er_aan_doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enige wat helpt is water, melk converteert tot zuur...en maakt het allemaal nog erger....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het, ik had het ook tijdens mijn zwangerschap en het is zeer vervelend... Deze tips zijn wellicht de moeite waard om uit te proberen, sterkte!

- Eet 6 kleine maaltijden per dag in plaats van drie kleinere
- Ga niet liggen na het eten.
- Voorkom drukte tijdens het eten. Neem de tijd.
- Probeer geen hartig, vettig of kruidig voedsel te eten.
- Gebruik minder smaakversterkers.
- Drink minder koffie.
- Eet niet voordat je naar bed gaat.
- Vraag je dokter of apotheker om een medicijn wat je ook tijdens de zwangerschap kunt gebruiken. (bv Tagamet, Pepcid, Zantac, Gaviscon) Vloeibare middelen helpen vaak beter.
- Drink wat witte azijn, het neutraliseert de zuren die het brandende gevoel veroorzaken.
- Eet een pepermuntje of kauwgumpje tegen de smaak.
- Als je het hoofdeinde van je bed een klein beetje hoger kan zetten help het misschien tijdens het slapen
- Cola wil ook nog wel eens helpen
- Drink minder terwijl je eet. Verspreid eten en drinken over de dag.
- Drink geen verse jus d`orange
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik las heb van maagzuur dan wilt een beetje suiker altijd goed helpen. Dit was een advies van mijn docent wiskunde die ik nog steeds met regelmaat opvolg...

Maar aan de andere kant zal naar mate de baby groeit jij steeds minder ruimte krijgen voor je maag. Voor zover ik me kan herinneren uit mijn omgeving is dit tijdens de zwangerschap niet te voorkomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is ze zwanger dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat publiekelijk bekend op GV...
vanillevla haaft mij goed geholpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de huisarts. Heb er al jaren last van. Maar heb nu goede medicatie. Ik gebruik pantozol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd die ''Rennies''. Werkt bij mij goed hoor! ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je eens testen op de helicobacter bacterie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook al lange tijd. (komt door een andere aandoening)

Ik gebruik omeprazol. Dit remt de productie van de zuren.
Wat jij hebt gekregen breekt het zuur af, maar stopt niet de productie van die zuren.

Ik gebruik als acuut middel ook vaak graviscon en dan een pil omeprazol. Samen gaat het goed, maar als het over is moet je wel even doorgaan.

Overigens zijn er meerder oorzaken van zuur.

Het kan ook zijn dat je maag wand hier en daar geiiriteerd is, te veel zuurproductie, of terugkomst van zuur richting je slokdarm.

Wat hier al aangegeven is, Alcohol, roken en koffie zijn slecht voor je probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Owww je bent zwanger! Gefeliciteerd! Bij mijn zwangerschappen had ik een drankje van de huisarts, weet de naam zo niet meer, maar geen gaviscon. Veel kleine portie's verdeeld over de dag eten en bij de oudste hielpen witte druiven, was best handig omdat ze snel klaar zijn en je kleine proties ervan kunt nemen (schaaltje naast mijn bed). Bij de jongste hielp niets, en heb ik de laatste 3 maanden rechtop slapen op de bank doorgebracht, gelukkig is het na de bevalling vrijwel direkt over....dan heb je slapeloze nachten door andere dingen...succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yoghurt met een appel en heel veel vezels. Van die vezels die je in een zakje kunt kopen bij de supermarkt. Sorry ben de naam kwijt.