Welke geur(en) kun jij niet verdragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rijpe durians op een markt in het verre oosten. Je moet het hebben geroken om te weten wat ik bedoel. Je maakt een hele grote omweg.

drie: mosselen, bier en sigarettenrook.

Schimmel, benzine en ontlasting. Toegevoegd op 04-06-2009 23:09:31 ik vergat VIS Als de markt allang weg is, kan je nog steeds ruiken waar de viskraam gestaan heeft...

Nou, ik was laatst in Sjanghai, en daar heb je van die straat tentjes die iets frituurachtigs maken. Die lucht kon ik werkelijk niet verdragen. Ik weet helaas niet hoe het heet, misschien ietss voor GV :-)

lijkenlucht... daar kan ik echt niet tegen... Toegevoegd op 04-06-2009 23:16:19 en de geur van een lijkenverbranding... burning ghat

Het ergste zijn zgn. luchtverfrissers die de lucht meer verpesten dan verbeteren op de voet gevolgd door overdadig gebruikte, goedkope eau de toilettes en aftershaves waar sommige mensen een chemische barrière rond zich zelf leggen die waarschijnlijk tijdens een oorlog zelfs niet zou zijn toegestaan.

Er is geen geur op deze aarde die ik niet kan verdragen.

De geur van het water in een vaas als een bos bloemen er te lang in heeft gestaan.

Overgeefsel, daarvan ga ik ook van overgeven, dus die kan ik aantoonbaar niet verdragen..

Stank die overgespoten is met parfum, terwijl een natte washand meer effect zou hebben gehad.

Mijn vrouw en ik (toeval of niet) kunnen beiden niet tegen al die geurtjes waarmee veel mensen zich mee schijnen te moeten besprenkelen. Vooral in gesloten ruimtes zoals liften e.d. We krijgen daar hoofdpijn van. En ik vraag me af waar dat voor nodig is. Ik denk dat mensen die dat doen iets proberen te verdoezelen en van zich zelf stinken!

alles wat het menselijk lichaam verlaat. bier op kleding de volgende dag. de srm bakken. en de frituurpan. (maar dat is vast na de zwangerschap weer over) x

Warme melk (met anijs). Geloof het of niet, daarvan moet ik overgeven!

Er zijn veel met name artificiele geuren die ik niet lekker vind. Maar waar ik echt slecht tegen kan zijn zware parfums en aftershaves. Pas geleden zat ik in de trein tegenover een jongen met echt teveel zware aftershave op. Ik krijg dan een ontzettende hoofdpijn. Ook als mijn dagcreme teveel parfum zou bevatten, zou ik daar niet tegen kunnen. Daarnaast kan ik niet tegen geuren in wasmiddelen, daar ga ik van niezen. Ik heb dan ook parfumvrij waspoeder.

Amoniak en andere heftige schoonmaakmiddelen...ik kan de badkamer ook niet in een keer schoonmaken dit is voor mij een dagtaak ..daar ik begin te kokhalsen van de lucht. Mijn partner heeft daar geen last van en hij zegt dan ook altijd laat mij het dan doen..(en dan doet hij het ook) maar probeer het toch altijd eerst zelf weer om vervolgens weer kokhalsend er mee te stoppen. De lucht van amoniak kan ik gewoon weg niet verdragen daar klap ik meteen van om.

Lucht van rottende kadavers.

Geur kaarsen en met name die vanille geur ... daar krijg ik pijn van in mijn maag.

Ha, die Marita; Dagen oude lichaamsluchtjes; bweuhgh!

als je op de dierenambu werkt, moet je tegen een stootje kunnen, maar kadavergeur en de geur van ontstoken wonden waar de maden in kroelen, nee daar zal ik nooit aan wennen.

Parfums / deo's, kunstmatige bloemengeurtjes waar sommige mensen tegenwoordig wel mee lijken te douchen in plaats van een heel klein beetje aanbrengen voor het lekkere of ter camouflage van natuurlijke geuren. Ik ben er dan ook buitengewoon overgevoelig voor. Als ik in een bus of winkel of eender welke gesloten ruimte in de buurt van zo'n gemarineerde huppeltut sta (meestal zijn het vrouwen, maar mannen komt ook voor tegenwoordig) krijg ik het letterlijk benauwd, buiten proef ik het soms na een úúr nog, letterlijk proeven. Bij veel mensen kun je op het toilet eigenlijk nauwelijks ademhalen, en vaak hebben mensen geen flauw benul waar je het over hebt. Maar ik ervaar het al vrij snel als een enorm verstikkende walm. En nee, van rook heb ik geen last. Van de meeste soorten wierrook trouwens ook niet , of open haarden en barbecues enzo, het is echt de parfum/geurstof zelf denk ik. Sommige wierrookgeuren slaan me ook vreselijk op de keel. Jasmijn, en Lavendel. Er zijn natuurlijk veel meer geuren die ik niet lekker vind (hondenpoep, bedorven eten, schimmel in een natte ruimte), maar dat zijn meestal voorbijgaande geuren en je wordt er niet ziek van. Maar parfum spant bij mij echt de kroon, met Amandel met stip op 1. Dat kan ik in mijn eten niet eens verdragen.

de geur van enegy dranken

Alle geuren van "AXE", overgeefsel en gebruikte asbakken (jàk) Toegevoegd op 05-06-2009 09:30:19 Vergeet de vislucht.................

Bier in je kleding, the day after. Na het stappen in de garderobe, een mengeling van zweet, kots, knoflook en parfum, echt de vieste cocktail van geuren. Daarnaast de glasbak als-ie goed vol zit. Al die schiftende soorten wijn en rotte andere dingen, getver.. Rioollucht uit het doucheputje als je terug komt van vakantie en je je na het slapen even wil opfrissen..te vies!

Veel viezen geuren die hier vermeld worden zijn inderdaad niet te verdragen. Ik wil daar nog graag rottende aardappelen aan toevoegen. Dat 'meurt' echt vreselijk. Toegevoegd op 05-06-2009 09:46:42 viezen = vieze

1. Tabaksrook. 2. Dat anti-luizen spul wat men soms in 't haar smeert. Dat stinkt echt vreselijk. 3. Opdrogende verf die NIET op waterbasis is.

Brandend rubber, uitlaatgassen en kots.

Ze zeggen dat een moeder op z'n minst tegen het overgeven van haar eigen kind kan. Dat is of niet waar of ik ben de uitzondering op deze regel :(

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100