Ik wordt elke nacht om dezelfde tijd wakker, bang dat ik buikgriep krijg en vervolgens niet weer kunnen slapen. Wie kent dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dat je elke nacht wakker word om de zelfde tijd is niet zo onnatuurlijk, is een bepaald ritme waarin je zit.

Waarom ben je bang buikgriep te krijgen?? Kan je daarom niet slapen....neem een glas warme melk met honing en zet het van je af, want anders wordt het 'psygosomatisch', en ben je nog verder van huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb maar 1 tip: niet op de wekker kijken. Zet hem het liefst op een andere plaats. Wedden dat je op een gegeven moment niet meer wakker gaat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buikgriep is een infectie van je maag-darmkanaal waarvan je darmen één of enkele dagen van streek kunnen zijn. Meestal uit zich dat in diarree en soms braken. Dat is vervelend maar zo'n grote ramp is dat toch ook weer niet? Op de een of andere manier ben je er door geobsedeerd. In dergelijke situaties kan het helpen om je het ergste te bedenken wat er zou kunnen gebeuren, juist als je daar middenin de nacht wakker van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou en dat je een keer buikgriep krijgt. Je gaat er niet dood aan. Het kan alleen maar erger worden en je hebt een grotere kans om ziek te worden als je paniekt. Door de stress. Gewoon gezond blijven eten met veel vitamine C, goede dekens. En als je wakker word, pak je MP3 en luister wat rustige muziek. Hans Zimmer bijvoorbeeld. Let wel op dat je de rustige nummers neemt en niet de drukke, dan slaap je helemaal niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ben je precies bang voor? Is het het overgeven? Ik weet niet of je het ooit gehoord hebt, maar emetofobie is een ernstige fobie voor overgeven. Verl emetofoben hebbrn hier rond deze tijd van het jaar extra last van. Ik hoop het uiteraard niet voor je!
Bedenk maar zo, voorkomen kan je toch niet en waarom zou je je al druk maken als het er nog niet eens is, en waarschijnlijk ook niet zal komen. Zonde van de tijd en je nachtrust!