Waarom moeten sommige mensen altijd niezen tijdens het poepen?

Beetje rare vraag misschien, maar mijn vriend moet altijd enorm niezen tijdens het poepen. Soms vlak ervoor al, maar in ieder geval altijd tijdens.
Hij is nergens allergisch voor en heeft verder ook helemaal geen lichamelijke klachten.
Hoe zou dit kunnen komen en zijn er meer mensen die dit hebben?

Toegevoegd na 5 dagen:
Mensen, bedankt voor het meedenken, het verschijnsel zal wel een raadsel blijven...
Vermakelijk is het best wel. Hatsjoe!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K
rose
13 jaar geleden
Het is in ieder geval een stuk minder storend dan andersom...

Antwoorden (3)

Daar heb k nu echt nog NOOIT van gehoord. Vooral de relatie met poepen lijkt me biologisch onmogelijk te verklaren.

Het enige dat ik kan bedenken is dat je luchtverfrisser oid gebruikt in het toilet. Daar moet ik ook vreselijk van niezen, net als van teveel deo enzo, en da's alleen nog maar tijdens het plassen.

Tijdens de grote boodschap verblijf je wat langer op het toilet, zodat je neus de tijd rijgt er last van te krijgen en die rommel weg te willen niezen.

Je kunt een paar weken proberen de luchtverfrisser (mits het een verstuiver / spray is) te vervangen door een vast toiletblok of gelverfrisser en kijken of het minder wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben geen luchtverfrissers in huis of op het toilet, dus dat is het niet. Bovendien heeft hij het ook als hij elders naar het toilet moet, bijv. tijdens vakanties. Het lijkt eerder een reflex op de handeling zelf.
guess; toiletruimtes zijn vaak koudere ruimtes dan bijvoorbeeld een woonkamer.
Doorgaans wordt een woonkamer vaker stofvrij gemaakt dan een toilet.
Wanneer iemand op het toilet gaat zitten is hij/zij lange tijd in een koelere ruimte met evt meer stofdeeltjes om hem heen.
De koelere ruimte kan de neusvliezen prikkelen en kan het niezen veroorzaken.
Achtergebleven stof kan er dan nog een stapje bovenop doen en het niezen nog sneller op gang brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een logisch verhaal, maar hij begint vaak al te niezen als hij "moet", dus voordat hij op het toilet zit. Ik weet het, het is een raar verhaal, vandaar mijn vraag, want ik heb dit nog nooit van iemand anders gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, ik denk nog even verder met je mee... Het kan ook zijn; dat je vriend op het moment van aandrang krijgen extra gaat snuiven met zijn neus. Hierdoor komen meer stofdeeltjes in zijn neus dat het niezen veroorzaakt. WANT
Misschien heeft hij kort voor aandrang krijgen geflatuleerd (wind gelaten) en ruikt dan beter (gaat dan ook extra snuiven) waardoor er meer stofdeeltjes in zijn neus komen,...
Misschien komt het wel van de stofjes die van het toiletpapier afkomen! Die komen dan in zijn neus waardoor hij moet niezen.
Tip: gebruik een tijdje vochtig toiletpapier om te kijken of het dan niet meer gebeurt!
Eigenlijk is niezen een reflex waar je geen invloed op hebt, dus volgens mij kun je niet gaan niezen omdat je onbewust dit hebt aangeleerd en je steeds moet niezen als je moet poepen. Het moet wel iets lichamelijks zijn denk ik.
Moet hij ook niezen als hij nog niet op het toilet zit?