Waarom hebben me ouders me altijd door?

Ben net een nieuw lid van GV en ben 17 jaar. Maar heb een vraagje
Als ik iets gedaan heb wat ik niet mocht doen weten me ouders dat altijd. Ze zien het in mijn ogen of ze zeggen altijd dat ik me anders gedraag terwijl ik me toch echt hetzelfde gedraag als anders, Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Equal, dit is je moeder! Waarom stel je dit soort vragen hier?!! Je zet ons te schande. Ik wil dat je je nu afmeldt van deze site!! :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey jongen, je pa hier. Je weet dat we gezegt hebben dat je niet op internet mag voor 5 uur.
Vind je het gek dat we er altijd achterkomen!
Dit wordt zonder eten naar bed vanavond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Equal, Waarom zeg je net tegen me dat je huiswerk aan het maken bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je opa heeft het ook gelezen en is erg geschrokken. Jongen toch! Pas op jezelf en doe geen rare dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Equal, hier je stiefzus. Heb je me fiets al naar de fietsenmaker gebracht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Equal, hier je huisdier, geef me verdomme is te eten.. krijg straks nog een dikke pens van de ondervoeding.. schiet op.. anders pis ik over je voetbalschoenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hier je tante, mag ik weten waar jij mee beazig bent, je zou oma's internet helpen aansluiten, niet zelf uren online gaan.

Antwoorden (13)

Nouja, ze kennen je al je hele leven. Met mensenkennis zijn een hele hoop mensen te doorzien.. Het niet kunnen liegen, het toch net iets anders gedragen.

Jij denkt misschien dat je je anders gedraagt. Misschien is dit wel helemaal niet zo. Minuscule dingen zullen tevens ook opvallen. Zie het als een ingebouwde leugen detector. Het zou niet goed zijn als je ouders je niet zouden doorhebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je je toch anders gedraagt. Dat doe je niet bewust en daardoor merk je het niet.
Je ouders kennen je echter door en door en daardoor zien ze iedere subtiele verandering in je gedrag.
Vaak is het ook zo dat je zo erg je best doet om 'normaal' te doen dat dat juist opvalt.
De enige manier om te zorgen dat niemand door heeft dat je iets hebt gedaan dat niet door de beugel kan is als het je werkelijk niets kan schelen. Je niet schuldig voelen dus. Maar als je ouders je goed hebben opgevoed, dan zal dat niet zo maar lukken.
Ben maar blij dat je ouders je altijd door hebben. Dat betekent dat ze je aandacht geven, op je letten, bewust met je bezig zijn. Ze houden dus echt van je en doen er alles aan om je te behoeden voor fouten of anders toch te wijzen op wat je misschien beter anders kan doen zodat je niet in de problemen komt.

Kort antwoord: omdat ze om je geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist.
Zoals onze oudste wel eens heeft gezegd: Het tegenovergestelde van liefde is onverschilligheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, dat is helemaal correct. Veel mensen denken dat het haat is, maar daar zit veel te veel gevoel in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi verwoord en helemaal waar.
Dit was tot voor kort ook voor mij een raadsel Ik ben nu echter de moeder van een nu 16 maanden oud jongetje en op een of andere manier weet ik het gewoon als hij iets uithaalt. Al hoor of zie ik niets!
Misschien komt het omdat je zoveel genen gelijk hebt, dat je het "voelt" als je kind iets uithaalt? Verder leer je je kind vanaf de eerste dag kennen op een hele intieme manier, dus is het heel goed mogelijk dat ze de bij jou onbewuste gedragsveranderingen wel waarnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Equal;

Herkenbaar. "Daar ben je nou eenmaal ouder voor" is de dooddoener die ik mijn kinderen (14 en 16 jaar oud) op deze vraag meestal meegeef. Zie het maar als iets positiefs; je ouders kennen je blijkbaar heel goed en hebben oog voor wat je doet en hoe het met je gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een goed bewaard geheim.

Deze kennis neem je onbewust tot je op het moment dat jezelf kinderen hebt. Tegen de tijd dat ze 17 jaar zijn, ben je helemaal op de hoogte van dit geheim.

Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult wel denken : waar gáát dit over - maar ik ben hondentrainer, en omdat honden alleen door lichaamstaal communiceren, heb ik geleerd daar heel erg op te letten. Dounja heeft gelijk, het zijn super-kleine dingetjes die je verraden. Zoals kijken of ze extra naar je kijken als je binnenkomt - dat scherpe kijken van jou is een weggevertje. Of je kauwgom-frisse adem, je gekamde haren, je direct de tv aanzetten zonder op te letten of je een gesprek binnenloopt......
En ik ben het eens met de andere beantwoorders : als het ze niets kon schelen wat er in jouw wereld gebeurt, had je écht een probleem. Iedereen is 17 geweest, en weet dat je je eigen wereld aan het vormgeven bent, maar het is nu eenmaal geen makkelijke tijd om volwassen te worden, en je kind(eren) is het allerbelangrijkste dat er is, het enige waar je letterlijk álles voor over hebt, en een opgroeiend wezen dat véél herkenbare eigenschappen heeft van allebei de ouders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sjips, nu heb je het geheim verklapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.......ik geloof niet in geheimen tussen mensen die om elkaar geven - het is allemaal al gecompliceerd genoeg, dus alles wat bijdraagt in een beter begrip voor elkaar is meegenomen......
Omdat ze je verleden kennen als geen ander...

Een goede tip, leer je ouders zo door en door kennen dat je hen net zo aanvoelt als zij jou... Je kunt er voordeel bij hebben en je leert erg veel tot je zover bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk komt dat omdat ze zien dat je je probeert te gedragen als anders, en juist daardoor val je op en weten ze dat er iets aan de hand is.

TIP: probeer je niet net zo te gedragen als anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stem wordt anders als je liegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uwen neus wordt langer??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn moeder wist het als ik gaapte, vertelde ze mij pas maanden geleden.
jij heb ook zoiets, misschien krab je aan je neus of gaap je, of rek je je uit. kortom je gedrag veranderd echt.
bij mijn broertje zie ik het aan zijn maznier van doen. bij mijn zusje aan haar ogen, en bij mijn vader aan zijn wenkbrauwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze bespioneren je soms En ouders kunnen meestal zien of je liegt of niet ze hebben ook veel ervaring natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeders hebben ogen in hun rug, kunnen door muren heen kijken en lezen je gedachten. Tenminste, volgens mijn kinderen.
Ik weet gewoon precies wat ze uitvreten want ja, ik ken ze een beetje - en ik weet nog hoe ik zelf was.

Als mijn dochter in de keuken is geweest en meteen daarop aankondigt (!) dat ze even naar de wc gaat, weet ik natuurlijk precies hoe laat het is, ook zonder de open koektrommel op het aanrecht en het kruimelspoor naar de trap.

Toch is het inderdaad zo ; hoe goed je ook je best doet een geloofwaardige uitvlucht of smoes te brengen, iemand die je door en door kent en je hele leven gekend heeft, ziet aan de allerkleinste lichaamsbewegingen en hoort aan de meest subtiele nuance in je stem dat je iets verbergt of verbuigt. Tegen relatief vreemden kun je liegen, maar je moeder moet wel een vreselijke hork zijn als ze zich alles wijs laat maken. Volgens mij rúik je het gewoon.