Wratjes op mijn voet? wat doe je er tegen? (ps. ik ga niet naar de dokter), hoe kan je het zelf weg halen met iets wat iedereen in huis heeft?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Wat nog beter helpt dan nagellak, is lijm op de wrat smeren. De gewone alleslijm. Na twee dagen aanstippen met lijm was de wrat weg! Terwijl hij al 4x was aangestipt door de huisarts. (Dit hielp niets!) En aanstippen met lijm en de wrat is zo weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je een zonnebloem knakt. Dat witte spul schijnt te helpen. Poging waard toch? Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo 'ik ga niet naar de dokter ?"Je wilt toch van je wratjes af ? Daar IS die brave man voor, tenslotte.

Normaliter gaan wratten uiteindelijk vanzelf over, en kun je dat proces iets bespoedigen door verschillende huismiddeltjes of zalfjes, liefst iets met ureum er in (al kun je ook uitstekend ochtendurine gebruiken).

Op je voeten echter hebben wratten de neiging in te groeien in plaats van uit te steken, kun je er niet of nauwelijks bij, en an zelf prutsen zelfs voor ontstekingen zorgen. Wil je daar dus snel van af, dan zul je toch even bij de huisarts langs moeten.

Middeltjes om zelf wratten mee te bevriezen kennen - zeker op de voeten - maar een zeer matig succes, en zijn wel erg duur. Dus als een voetenbadje in ochtendurine gedurende ongeveer een week geen enkel effect heeft (of je hebt daar ook al geen zin in) dan zit er toch weinig anders op dan even bij de dokter langs. Of gewoon even 1-2 jaartjes geduld hebben ; uiteindelijk zullen ze wel verdwijnen. Maar zeker op je voeten zullen het er wel eerst meer worden : wratten zijn bijzonder besmettelijk voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor wratjes hoef je ook niet naar de dokter. Haal bij de drogist Formule W, een middeltje tegen wratjes, of probeer Neemolie. Dat kun je bij de natuurwinkel krijgen.

als ze om een of andere reden niet weg willen, ga je naar de dokter, maar je hebt het over "wratjes", dus het zal geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op met Formule W! Dat spul is echt de pest voor je huid, als je het gebruikt, zéér gedoseerd aanbrengen en zorgen dat het niet terecht komt op huid die niet meer "bij de wrat hoort" want je krijgt er echt nare wonden van als je niet uitkijkt. Ook moet je het vooral NERGENS OP MORSEN! :) Het salicylzuur is echt een naargeestig goedje. Maar als je mazzel hebt werkt het inderdaad goed tegen kleine wratjes. Met de nadruk op kleine! Grote wratten groeien vaak naar binnen toe door, zeker als ze op je voet zitten en dan helemaal op de voetzool (onderkant voet), want daar heb je vaak urenlang een schoen overheen en je staat en loopt erop, waardoor het niet naar buiten kan dus naar binnen gedrukt wordt. De formule W kun je alleen maar aan de buitenkant aanbrengen; als het dus een wat grotere wrat is kan de wrat van binnenuit sneller bijgroeien dan dat hij er aan de buitenkant afgebikt wordt door de Formule W en heb je er alleen de omliggende huid maar mee. Een grote(re) wrat wil je toch het liefst echt even mee naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Natuurlijk ook even goed de gebruiksaanwijzing lezen. Neemolie brand niet, maar zou een antivirale werking hebben.( de meeste wratjes worden veroorzaakt door virussen)
Ik zou zeggen: hup, naar de dokter, maar als je dat echt niet wil kun je natuurlijk ook nog lekker gaan kruidenvrouwtje-kwakzalven: de binnenkant van de peul van de tuinboon er op wrijven! Of er overheen piesen. Er zijn ook nog rigoreuzere methoden maar die vereisen een Necronomicon, manenschijn en een dode kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
Mag het ook een ander soort grimoire zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij wel!
ik heb ook een wratje gehad op mijn teen, ik had alleen niet zoveel vertrouwen in die hulpmiddeltjes dus heb ik het laten zitten. na een half jaar/jaartje is hij van zelf verdwenen, dus als je er geen last van heb zal ik hem gewoon laten zitten als ik jou was!