Waarvan is duizeligheid allemaal een symptoom?

Bijvoorbeeld kan je duizelig worden van te weinig slaap ed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je er last van hebt: naar de dokter!

Zo niet, daar zijn heel veel oorzaken voor te bedenken zoals bijvoorbeeld:
* Lage bloeddruk (vaak in combinatie met snel opstaan; kan ook veroorzaakt worden door medicijnen)
* Lage bloedsuikerspiegel (hypoglykemie)
* Uitdroging (structureel te weinig drinken op dagelijkse basis)
* Bloedarmoede (ijzertekort, waardoor te weinig rode bloedcellen in het bloed worden aangemaakt)
* Structurele verstopping of ontsteking van de sinus (bijholten)
* Problemen met het hart
* Hyperventilatie
* Migraine
* Medicatie (vaak bloeddrukverlagende medicatie maar ook bijvoorbeeld antibiotica)

En aan dat lijstje zijn er nog wel wat toe te voegen:

- pijn
- een klap op je hoofd
- druk aan de binnenkant van je hoofd
- te veel alcohol gedronken
- te veel rondgedraaid
- problemen met je evenwichtsorgaan

Te weinig slaap lijkt me niet meteen een oorzaak voor duizeligheid, volgens mij gaat je lichaam dan in de 'shut down'-stand en val je gewoon in slaap.

In onderstaande link vind je meer informatie:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat kan, ook van te lage bloeddruk, of bloedarmoede, en nog veel meer redenen. Als je er last van hebt, en de echte oorzaak wilt weten, zul je naar de dokter moeten
anneliez
13 jaar geleden
ja je kunt duizelig worden van te weinig nachrust,ook roken maakt je duizelig en bevangen van de kou en te lage bloeddruk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
■Lage bloeddruk (vaak in combinatie met snel opstaan; kan ook veroorzaakt worden door medicijnen)
■Lage bloedsuikerspiegel (hypoglykemie)
■Uitdroging (structureel te weinig drinken op dagelijkse basis)
■Bloedarmoede (ijzertekort, waardoor te weinig rode bloedcellen in het bloed worden aangemaakt)
■Structurele verstopping of ontsteking van de sinus (bijholten)
■Problemen met het hart
■Hyperventilatie
■Migraine
■Medicatie (vaak bloeddrukverlagende medicatie maar ook bijvoorbeeld antibiotica
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig slaap is er een, te weinig eten of drinken óf nog een die ik weet is dat er te snel en veel beelden voor je ogen verschijnen dan weten je hersenen niet waarop ze zich moeten concentreren waardoor je duizelig word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook duizelig worden als je ogen niet helemaal goed zijn. Even naar de opticien voor een oogmeting om dat uit te sluiten