Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als je het wenst wel.
Als je het krijgt niet, dat is afhankelijk van je doen en laten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee geen keuze, maar wel een optie...

Kiezen is voor de domme, die niet weet...

Als ik niet weet en ik wil een weg inslaan, dan moet ik kiezen... Iedereen die de weg wel weet, hoeft niet te kiezen, die neemt of de goede of de verkeerde weg, maar kiest niet...

En succes is als het lukt wat je wil... Dat kun je niet kiezen, maar is wel een optie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes kan het resultaat zijn van keuze(s). Je weet alleen niet altijd van tevoren of je de juiste keuze maakt om succes te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... Succes is geen keuze...

Succes is het gevolg van de juiste keuze die je gemaakt hebt. Hoewel het in bepaalde situaties vooraf redelijk goed is in te schatten of een keuze succesvol kan zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes is geen keuze, maar een succesvol gevolg op het maken van de juiste keuzes. En dan nog is succes geen absolute garantie, hier komen m.i. meer dingen bij kijken zoals 'being in the right place, at the right time.'

Ik vind dit altijd wel een mooie spreuk m.b.t. succes:
" It's not the position you stand, but the direction in which you look"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deels wel. Een belangrijk psychologisch principe is de self-fulfilling prophecy. dwz: de kans dat iets gebeurt vergroot omdat je verwacht/wilt/ervan uitgaat dat het gebeurt. In het geval van succes, stel dat je ervan uitgaat dat je nooit succesvol wordt, dan ga je op je luie kont zitten, en creeert voor jezelf niet de kansen om wel succesvol te worden.
Echter wanneer je ervoor kiest om succesvol te worden, en er alles aan te doen, creeer je kansen om dat een realiteit te laten worden. Je uitenidelijke succes is natuurlijk van meer dingen afhankelijk dan alleen jouw keuze om voor succes te gaan, maar die keuze is wel een belangrijke voorwaarde om er te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoord :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding