Heet dit niet gemengde oogkleur?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
grijze ogen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt dan één blauw oog en één groen ook.
Beide dus niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
precies, je hebt dan blauw oog en groen oog.

Als je een groene banaan en een gele banaan hebt is het toch ook niet nodig om ze allebei geel of allebei groen te noemen. Ze zijn gewoon verschillend
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht dat groene ogen een verschijningsvorm waren van blauwe ogen, maar dat is toch al een poosje geleden.

Had dat niet iets te maken met het feit dat blauwe ogen recessief zijn, maar wel kunnen verkleuren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt dan in DNA blauwe ogen. Maar doordat de structuur van je ene oog anders is schemert het blauw door als groen. Het zelfde gebeurt bij grijzen ogen