In hoeverre beïnvloed technologie jou leven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben een mens in een digitale wereld.

Het is een onderdeel van mijn leven; we kunnen niet meer zonder. Denk maar aan verwarming, water, eten uit de koelkast, goeie vraag, etc. Techniek is daardoor tevens de achilleshiel van de huidige beschaving; geen energie, weg beschaving.

Heel sterk. Ik heb contactlenzen en een bril. Ik heb veel vullingen en een paar kronen. Mijn amandelen zijn verwijderd. Ik ben aan een ooglid geopereerd. Ik gebruik technologie om mijn huis te verwarmen, om het schoon te houden, en om nu nog licht te hebben. Ik gebruik de producten van technologie (fiets, trein) om morgen naar mijn werk te gaan. Enzovoort, enzovoort, enzovoort.

Technologie bepaalt alles in mijn leven, maar dan ook alles... gezondheid, telefoon, computer, alles...

Anders lag ik nu in bed (nu = 0:20u) , ik bedoel maar. Met name internet beinvloedt mijn leven en mijn werk enorm.

'T zorgt voor extra verslavingen: vroeger TV, nu vooral 'internet' (verzamelwoord).

We kunnen tegenwoordig niet meer zonder. Alles wordt geregeld via computers. Kijk alleen maar in een supermarkt. Zodra er een computer storing is kun je gelijk geen boodschappen meer doen.

Ha, die Jinx; In zoverre dat het, net zoals bij de meeste mensen, diep is doorgedrongen in mijn dagelijkse leven. Maar ik probeer het wel als middel en niet als doel te blijven zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100