Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja dat is normaal.
Een moedervlek is een onschuldige stoornis in de ontwikkeling van de huid. Een enkele keer is een moedervlek al bij de geboorte zichtbaar aanwezig (de zogenaamde aangeboren of congenitale moedervlek). De meeste moedervlekken ontstaan tussen het derde en twintigste jaar. Na het veertigste jaar kan het aantal moedervlekken weer afnemen.
Het aantal moedervlekken wordt bepaald door erfelijke factoren en door de mate waarin de huid tijdens het leven aan zonlicht is blootgesteld. Vooral (overmatige) blootstelling aan de zon in de eerste 15 jaar van het leven is van belang bij de vorming van moedervlekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja

Toegevoegd na 21 minuten:
ok moet er een uitleg bij zetten dus;

Komt ie;
onze huid vernieuwd zich continu, daar gaat wel eens iets in mis en ontstaat er een moedervlek.
Zolang de moedervlek niet groter wordt, jeukt of gaat bloeden is er niets om je druk over te maken.

Mocht je toch enige twijfels hebben, ga gerust naar de huisarts, daar zijn ze immers ook voor.....Geruststellen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, helaas wel, volgens mij gaat dat vrijwel je hele leven door en is ook erfelijk. Mijn moeder had er veel, ik heb er veel en mijn kinderen hadden er ook al een paar toen andere baby's nog "maagdelijk" waren.
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Ja, dat is normaal ... die kan je te allen tijde krijgen. Houd ze wel in de gaten ... groeien er haren in, gaan ze jeuken, spontaan bloeden etc. dan even aan de huisarts laten zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jahoor, zoals de voorgangers als zeiden, is het een foutieve celdeling.
jeuken, groter worden en bloeden kan wijzen op een kwaadaardig gezwel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is het normaal dat er nieuwe moedervlekken ontstaan.

Maar toch even een megabelangrijke mededeling:
als je nieuwe moedervlekken hebt die je echt opvallen, en die blijven 'groeien', ga dan alsjeblieft langs de huisarts!
Ook als je in korte tijd opeens heel veel nieuwe moedervlekken bespeurd is het tijd voor een bezoekje aan de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de volgende symptomen ALTIJD naar de huisarts gaan: erg donkere vlekken, niet symmetrische vlekjes of als ze niet effen van kleur zijn. Huidkanker komt best vaak voor, en is doorgaans goed te behandelen als je er op tijd bij bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel normaal, er komt steeds een nieuw laagje op je huid, en dan kan het voorkomen dat er een moedervlek(je) komt

Toegevoegd na 1 minuut:
maar let op, als ie groter wordt, gaat dan naar je huisarts, want je kunt er ook een ziekte van krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding