Als je 2 pillen per dag in moet nemen, 1 uur voor of 2 uur na het eten... hoe verdeel je dit?

En dan wel zonder er midden in de nacht uit te moeten om een tablet in te nemen...

Toegevoegd na 20 minuten:
Je moet het verspreiden over 24 uur. Als je dus om 6 uur ‘s avonds wil eten dan moet je hem om 8 uur of 5 uur innemen, ‘s morgens is dit lastiger want al sje om 8 uur wilt innemen dan moet je om 6 uur al eten OF om 5 uur de wekker zetten. Met het kerstdiner morgen wordt het nog lastiger want stel dat je om 6 uur begint dan ben je misschien (met 4 gangen diner) tegen 9 uur klaar en mag je hem pas om 11 uur innemen maar dan mag je dus de volgende ochtend pas om 9 uur ontbijten of nog steeds na een dag feesten om 5 uur wakker worden en om 6 uur ontbijten…

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Eén een uur voor de lunch en de andere 's avonds voor het slapengaan. Dan verdeel je ze goed over de dag en weet je zeker dat je maag redelijk leeg is. Tenzij je tussendoor het een en ander naar binnen werkt.

Toegevoegd na 34 minuten:
Even recapitulerend: ik denk dat er bedoeld wordt dat je minimaal één uur voor of minimaal twee uur na de maaltijd moet innemen. Maar ja, dan wordt het zo'n lap tekst op dat minimale apotheekstickertje...

Vraag even na bij apotheek of huisarts en gebruik desnoods even de spoedlijn van de huisarts. Je wilt tenslotte met medicijnen maar zonder zorgen aan je kerstdagen beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan neem je de tweede dus heel lang na het avondeten terwijl het in principe 1 uur voor of 2 uur na moet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik begrijp het. Zoals ik het voorschrift interpreteerde moet je die pil innemen op een (zo goed als) lege maag. Meestal komen voorschriften namelijk neer op innemen op een lege maag of juist met het eten. Jij bent hier opgezadeld met een ingewikkelde puzzel i.p.v. met een duidelijk voorschrift. :-) Om welk middel gaat het, als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ronron1212: Hoebedoelu??
ronron1212
13 jaar geleden
Was niet tegen jou Keesvi maar tegen de reactie boven je van roadrunner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan nog ronron... als er voorgeschreven word 2 uur NA het eten en je neemt hem voor je naar bed gaat dan moet je OF om zeg maar 20.00 uur naar bed OF je neemt hem veel te laat in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval zou ik dat voorschrift proberen te volgen maar me ook weer niet al te druk maken als ze die pillen een uurtje vroeger of later inneemt. Ik heb eerlijk gezegd een klein beetje twijfel bij de uitspraak van de apotheek die best correct kan zijn maar gespeend is van realiteitszin. Niet onbelangrijk is dat jullie prettige kerstdagen hebben. Van harte, bij deze! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK. Dank je Kees! Jij ook hele fijne dagen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, RR, moet lukken! :-)

Andere antwoorden (5)

Als je 2 pillen per dag moet innemen hoef je dat sowiezo niet 's-nachts te doen lijkt me.
In de ochtend neem je gelijk als je opstaat een pil, ga je douchen en aankleden en een uur na het innemen van de pil ga je ontbijten. In de avond neem je 2 uur na het avondeten een pil in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste 1 uur voor het middag eten en de tweede 2 uur na het avond eten. Als je rond 6 uur een kun je hem twee uur later innemen is geen nacht werk toch
ronron1212
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Ja dan neem je hem voor het ontbijt Je hoeft dat echt niet zo precies te verdelen als je ze maar niet achter elkaar inneemt dan doe je het voor je ontbijt en na je avond eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De apotheek heeft echt gezegd dat het precies verdeeld over 24 uur moet.
ronron1212
13 jaar geleden
Ja hoor Roadrunner als je verdeeld zo als iedereen hier nu al zegt is het goed maar ja jij blijft gewoon op de kleintjes letten
Dus ik laat het hierbij
de eerste 2 uur na je ontbijt en de 2de 1 uur voor je avondeten of 2 uur erna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan heb je ze niet verdeeld over 24 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@roadrunner:
ontbijt 08.00 uur + 2 uur is 10.00 uur
avondeten 18.00 uur + 2 is 22.00 uur uh hoe precies wil je het hebben ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.00+ 2 = volgens mij 20.00 uur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@roadrunner; Shitttt je hebt gelijk ik zit er helemaal naast. Gelukkig eten wij meestal vrij laat rond 20.00 uur anders zouden wij die medicijnen niet kunnen gebruiken ;-)
Maar ik geloof dat die 2 uur niet het effect van die pillen beinvloed.
opstaan bv 9.00 uur eten en twee uur later innemen.
17.00 uur pil innemen en daarna eten. Of 18. 00 eten en twee uur later innemen. Het laatste lijkt mij handiger als je niet altijd op vaste tijden eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem om 11.00 en 23.00 uur inneemt kun je tot 9 uur ontbijten, om 12 uur lunchen en tot 21.00 uur 's avonds eten. Er staat toch niet op dat je perse 1 uur voor of 2 uur na moet? Waarschijnlijk minimaal, dus mag er ook 3 uur tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus voor mij de grote vraag, als er staat 1 uur voor of 2 uur na (zonder minimaal erbij dus) dan ga ik ervan uit dat er niet meer tussen mag zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er waarschijnlijk om dat je maag leeg moet zijn, bij twijfel gewoon de apotheek bellen (of de dienstdoende apotheek).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad even de apotheek bellen, Jets uitleg lijkt me namelijk heel waarschijnlijk. Anders zou je je voor niets in allerlei bochten wringen. Meestal wordt met zo'n aanwijzing bedoeld: na het innemen minstens een uur wachten voor je eet, en niet innemen als je minder dan twee uur eerder hebt gegeten. Maar goed, dat is vanaf hier koffiedik kijken, dus vraag advies aan de expert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De apotheek hebben we gebeld en die zeiden dat het echt exact verspreid over 24 uur moet en 1 uur voor of 2 uur na de maaltijd. Vandaar mijn vraag, ik had eerst ook zoiets van 's morgens 1 en 's avonds 1 niet te moeilijk maken.
zondag
13 jaar geleden
RR laat die apotheek dan een plan opstellen om hoe laat je moeder die pillen moet nemen en om hoe laat ze in verband daarmee moet ontbijten en dineren. Het antwoord van Jet lijkt me allesins plausibel.