Hoe komt het dat er meer speeksel wordt aangemaakt als je misselijk word?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.4K

Antwoorden (3)

Dat is een automatische reflex... Het maakt al wat speeksel aan om alvast de doorgang van het overgeefsel mogelijk te maken, het anticipeert dus de op handen zijnde gebeurtenis...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een reflex van je lichaam op de misselijkheid.
De speekselklieren gaan als een gek aan het werk en het ingeslikte speeksel laat de misselijkheid verder toenemen met maar één doel: overgeven.
14 jaar geleden
Om het overgeven makkelijker te maken.