Ik heb last van een skiduim ik zit nu in het gips voor 3 weken. Mag ik met een skiduim werken of moet ik rust houden.

Mijn linkerduim is in een lichtgebogen stand in het gips gezet. Ik hebdus geen grijpfunctie met duim en wijsvinger. tevens ben ik ook nog links dus erg lastig met de eenvoudigste handelingen. Nou dwingt mij baas mij om mij 4 uur per dag op arbeidstherapeutische basis te laten werken.
Mijn vraag is mag je met een skiduim werken of moet je rust houden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan ook op je werk rust houden met je duim. Je krijgt aangepast werk, waardoor je, je duim niet hoeft te belasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt ervan af wat je doet. Als je een kantoorfunctie hebt, kan je gewoon werken. Arm in mitella bv.
Dat je links bent is wel een complicerende factor.
Ik zou het er even met de Arbo arts over hebben. En dan zoveel mogelijk toch gaan werken. Met de bus of de tram naar je werk.
Je kan toch ook denken?