Als ik s'avonds een warm bad neem dan krijg ik vrijwel meteen daarna heftige buikpijn. Een opgezette buik, boeren, kramp en pijn. Hoe komt dat?

Iemand ervaring? Buikpijn door een warm bad, zo 3-5 uur na avondeten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17K

Het beste antwoord

Als ik aan het douchen ben en ik heb langer dan 3 uur niet gegeten, dan krijg ik ook zeer heftige buikpijn. Uiteindelijk val ik dan flauw. Bij mij werkt het om voordat ik ga douchen iets lichts te eten. Ik weet zelf niet waardoor het komt, daarvoor zal je voor de zekerheid naar de dokter moeten gaan. Maar misschien dat dit bij jou ook wel helpt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan komen doordat je in bad tot ontspanning komt.
Spanning werkt op darmen en wanneer deze gaan ontspannen kan je buik gaan opzetten en dat kan pijn veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een warm bad neem je beter voor de maaltijd of twee uren na de maaltijd.
De fysiologie van het lichaam is zo georganiseerd dat wanneer je gegeten hebt,de bloedverdeling in het lichaam zal wijzigen.
Meer bloed zal zich bevinden ter hoogte van de maag en darmen en minder bloed zal zich bevinden ter hoogte van de spieren.
Je negeert dus de natuurlijke aanpassing van het lichaam.
Deze verstoring kan aanleiding geven tot een moeilijke vertering of een flauwte.

Toegevoegd na 13 uur:
sorry,niet goed gelezen zo 3-5 uur na avondeten,je zou toch beter een huisarts raadplegen,dat is niet normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd om net na je bad even goede aard oefeningen te doen? Probeer dat eens en kijk eens of het dan wegtrekt.

Het lijkt er mijn inziens op dat je door dat heerlijk warme water wat gaat zweven, dus uit je aarden getrokken wordt