Hoe houd je je zenuwen in bedwang?

Niet je zenuwstelsel, maar je zenuwachtigheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Diep ademhalen en concentreren op die ademhaling, rustig blijven, schouders ontspannen. laat bij elke ademhaling de spanning eruit vloeien. Bedenkt dat iedereen moeilijkheden mee maakt of mee heeft gemaakt en er ook doorheen zijn gekomen. voel je je al wat rustigerprobeer dit vast te houden door rustige muziek op te zetten. later op de dag ; ga sporten, hardlopen, fietsen of wandelen. ga in ieder geval naar buiten, het leidt je af en is goed voor je. nog later ; ga voor een lief aanhankelijk huisdier zorgen. een kat, aan hond, cavia misschien. Of ga helpen bij het dierenasiel, dieren houden van je , hoe dan ook. hou je taai

tai ti chuan is zeker warm aan te bevelen ,vergt wel veel training. Zoniet de klassiekers : warme baden, fietsen, wandelen, yoga, zen meditatie. Vooral geen medicatie, tenzij het niet anders meer kan.

Afleiding. Ik ga gewoon wat prutten in mijn kas, gewoon wat blaadjes knippen, potten rechtzetten en dergelijke. Simpele handelingen waarbij ik mij volledig concentreer. Of een kruiswoordpuzzel waarbij ik niet te veel hoef na te denken. Als dat allemaal niet helpt, dan grijp ik naar de pillen (maar dat is niet voor iedereen de beste oplossing). Als het zenuwen zijn voorafgaand aan een openbare toespraak oid, dan zorgen voor wat afleiding het laatste uurtje. Ga ervan utit dat je de voorbereiding helemaal goed hebt gedaan. De mensen komen om naar jou te luisteren, ze hebben recht op jouw verhaal.

Dat kan niet... Je zenuwen zijn er eerst, dan dan wil jij achteraf de zenuwen in bedwang houden... dat is onmogelijk... Wat een normaal persoon dan doet is het volgende, hij verkrampt alles zodanig dat het niet meer kan voelen, dus een vorm van auto-verdoving... Wat krijg je dan na jaren dat de persoon lenigheid moet inleveren en zo hard als een plank wordt... Kromme rug en stijve wervelkolom en ledematen die niet lenig zijn... Een andere oplossing is alles te laten gebeuren, zo´n persoon is hyperlenig en kan alles aan energie door het lichaam laten stromen zoals het is... Vaak zie je dat bij slachtoffers/meisjes die misbruikt zijn, die laten alles gebeuren, omdat ze jammer genoeg geen keuze hebben om daar iets tegen te doen... Die zijn vaak superlenig daardoor... Je zenuwen in bedwang houden kan niet, allen verkrampen kan... Doe je dat dan wordt je gevoellozer en stijver van lijf en leden... Doe je dat niet dan wordt je gevoeliger en leniger, maar dat kan en durft niet iedereen, zeker in deze gespannen en spannende tijden... Soms opteren personen voor medicinale verdoving ook, Valium, anti-anxiety en dergelijke producten om de zenuwen in bedwang te houden...

Zoals al meerdere antwoorden, goeie ademhaling, bewust inademen....vasthouden en uit ademen. Veelal maakt men zich zenuwachtig omdat ze vooruit lopen op wat er kan gebeuren.....wat als...etc. Niet doen....gewoon zien wat er gebeurd.

Wat goed werkt om je zenuwen de baas te zijn, is door te ademen naar je onderbuik. Dat houdt eigenlijk niets meer en niets minder in, dan ademen met je buik, ipv met je borst. De zenuwen kunnen uit verschillende plaatsen van je lichaam beginnen: Maag, Hart, Ruggengraat (ongelofelijk dat dit woord nog met een n wordt geschreven), zij. Door naar de onderbuik te ademen (Patrick haalt Tai Chi al aan), geef je jezelf ruimte om de andere gebieden te ontspannen. Bij zenuwen zijn mensen vaak geneigd om de schouders op te trekken (soort verdediging), waarbij de spieren op slot gaan zitten, maar de gevoelens ook niet meer weg kunnen. Wanneer je je ademhaling en aandacht naar de onderbuik brengt, zul je zien dat je al snel je schouders nog iets verder kunt verlagen en de zenuwen niet meer een goede doorbloeding van de hersenen in de weg zitten en je redelijk normaal kunt blijven nadenken. Let wel, dit is wel afhankelijk van de situatie en reden waaruit de zenuwen voortkomen. Zoals XiniX ook al aangeeft, is het ook soms niet goed mogelijk om achteraf je zenuwen nog te bedwingen en zul je op dat moment een rationele notitie moeten maken om te kijken of je de oorzaak van de zenuwen kunt aanpakken. De volgende keer zou je mogelijk het aankomen van die zenuwen kunnen voorkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100