Waar zitten meer goede en waar zitten meer slechte bacterieën: in je mond of in je darmstelsel.

weddenschapje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt zowel in je darmen als in je mond goede als slecht bacteriën. Echter overheerst bij beide lichaamsdelen de goede bacteriën. Ik weet alleen niet of je nou in je mond meer slechte bacteriën hebt dan in je darm.. Ik weet wel dat er ongeveer 400 tot 500 bacterien (zowel slecht als goed) in je mond zitten en in je darm ongeveer 100 biljoen. Dan zitten er natuurlijk meer goede en meer slechte bacterien in je darmen dan in je mond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je niet net iets heel fouts hebt gegeten zitten er in je mond van nature niet echt foute bacteriën

als je niet 4 uur geleden iets heel fouts hebt gegeten zitten er in de darmen ook niet heel foute bacterien

dus in principe vergelijk je kleine beetjes

ECHTER, in je darmen kan E-coli zitten en daar kun je heel ziek van worden als je het in je mond stopt.

Dus om het ludiek te verwoorden, als je eerst je vingers in je darmen stopt (getsie) en dan in je mond: kun je aardig ziek worden. Van de handeling andersom (dus eerst in je mond) krijg je gegarandeerd niks

Dus: meer slechte in je darmen
amigo
13 jaar geleden
in je darmen zitten zowel goede en slechte in...deze heb je nodig voor de vertering van je voedsel in de darmen..
je mond bevat goede bacterien en weinig slechten ook deze heb je weer nodig als het alleen slechte zou zijn zou je nooit iemand kunnen zoenen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of een bacterie slecht of goed is, hangt ook af van de locatie waar deze zich bevind.
Bijvoorbeeld: in je darmen bevind zich E.Coli, dit kan daar geen kwaad, wel als je het bijvoorbeeld in je mond krijgt, zoals in een ander antwoord al is gezegd.
Nog een voorbeeld: Veel mensen hebben de S.Aureus bacterie in hun neus zitten (drager), ze merken hier niks van.
Maar zodra deze bacterie bijvoorbeeld op een open wond terecht komt, heb je een dik probleem.

Antwoord op je vraag: In je darmstelsel bevinden zich meer bacteriën die mogelijk schadelijk kunnen zijn.
13 jaar geleden
De bacteriën die in je darmen zitten zorgen voor een goede darmflora en kunnen daar geen kwaad. Op het moment dat ze ergens anders terecht komen zijn het ineens slechte bacteriën. Ze kunnen dan bv blaasontsteking veroorzaken. Of een maag darm infectie. In je mond zitten veel slechte bacteriën, die veroorzaakt wordt door eten, drinken enz. Daarom is het heel belangrijk om goed je tanden en tong te onderhouden. Als je dat niet doet, krijg je een slechte adem, en nog veel ergere dingen. Dus om antwoord te geven op je vraag, is het zo dat er in de mond meer slechte bacterien zitten.