bij een open kniewond die niet gehecht is hoeveel duurd het ongeveer voordat de wond dicht is (geneest) ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (7)

Dat ligt eraan waar de snee zit,als hij net op plaats zit waar steeds je knie buigt dan duurt het lang omdatje steeds de wond open trekt tijdens het lopen.Maar zit hij aan de zijkant van je knie dan duurt dat een paar daagjes voor hij goed dicht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij het snel wilt laten genezen, kun je de wond het beste in de open lucht laten genezen en dus niet afbinden met pleisters ofzoiets dergelijks. Maak het schoon met betadine en ga er vooral niet aan trekken en pulken en laat het genezen. Het ligt er maar net aan hoe groot de wond is. Voordat het dicht is denk ik 1 of 2 dagen.. Maar dan komt er natuurlijk een korst op. Ik denk zelfs niet dat het 2 dagen zal duren, maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen. En als jij steeds je knie buigt, zal de wond ook niet dicht kunnen groeien zeg maar.. Dus probeer je knie rust te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt er aan hoeveel vuil er in de wond is gekomen en heb je het ontsmet en is de wond rafelig of een scherpe snee.
Vuil moet uit een wond zweren, dat kan wel enkele weken duren, pas als alle vuil er uit is, zal de wond verder sluiten en genezen.
Is het een schone wond, met een scherpe snee, dan kan hij binnen een week al sluiten en genezen.
Als de wond te snel zal sluiten, kan het vuil er niet uit en kan je een ernstige infectie krijgen, dan hup, naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is moeilijk te zeggen hoe snel een open wond geneest. Ik weet namelijk niet waar de open wond zit, hoe ernstig hij is en het verschilt ook altijd per persoon.. Het is in ieder geval wel verstandig om je open wond te verbinden. Dit houdt in dat je de wond met verbandmateriaal opvult en daarna met ander verbandmateriaal omwikkeld en dit elke dag herhaald waarbij je altijd vantevoren je handen wast.
Het is niet verstandig om je wond niet te verbinden omdat de kans op infecties daardoor aanzienelijk groot worden en de wond dus ook veel langzamer geneest.
Ik weet wel dat als de wond eenmaal dicht is je knie na 6 weken helemaal hersteld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een niet al te diepe wond is binnen een week meestal wel redelijk genezen. Maar het ligt er natuurlijk aan wat er verder aan de hand is. Als er sprake van een infectie is duurt het langer. Je moet dan de wond kunstmatig openhouden door te weken of met een nat verband of iets dergelijks om het vuil uit de diepte kwijt te raken. Krijg je koorts dan is het tijd om de huisarts in te schakelen. Ook bij functieverlies (niet kunnen buigen, er niet op kunnen lopen etc.) is dat verstandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan de grootte en de plek is het een lange wond aan de voorkant duurt het lang. Je trekt hem open elke keer bij het lopen is het een kleine aan de zijkant is het zo voorbij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe diep en groot de wond is. Als het een hele diepe wond is, dan is het het beste om hem eerst schoon te maken en hem dan een paar dagen te verbinden. Maar elke nacht het verband eraf halen en laten drogen. Het kan zeer lang duren, maar ook kort. Dat hangt gewoon van jezelf af. Hoeveel andere wonden je hebt en hoe fit je bent. Ook of je de wond goed behandeld.