ik heb last van enorme stolsels, is dit normaal?

Ik heb de eerste pilstrip correct uitgenomen, en nu ben ik dus in de stopweek. Ik krijg mijn maandstonden nu heel hevig, ik heb enorm veel bloedverlies, en nu had ik ook een enorme witte klonter,een stolsel., ik schrok me rot. Is dit normaal? hij was echt heel groot, en maak me toch een beetje zorgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (3)

Nee, dit is niet heel erg normaal, maar ook niet iets waar je je heel erg zorgen over hoeft te maken. Het komt zeker wel eens voor.

Wat je in dit geval sowieso moet doen is er met je huisarts over praten.

Toegevoegd na 58 seconden:
Als je al een tijdje menstrueert, weet je hoe je menstruatievocht eruit moet zien. Houd bij wanneer je zwaar of licht menstrueert en of de kleur en textuur, zoals bloedstolsels, anders is.

Alle afwijkingen met betrekking tot de duur van je menstruatie, de hoeveelheid vochtverlies of de kleur ervan moet je doorgeven aan je huisarts.

Toegevoegd na 3 minuten:
Over het algemeen zijn die stolsels baarmoederslijm, het kan zijn dat je soms meer slijm aanmaakt door een veranderde hormoonhuishouding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk wel dat je bij het slikken van de pil geen menstruatie krijgt, maar een onttrekkingsbloeding.
De meeste vrouwen hebben zo'n bloeding zonder stolsels, maar sommige vrouwen krijgen juist als ze de pil gebruiken méér last van stolsels bij die bloedingen.
Overleg voor alle zekerheid met je huisarts, en kijk ook of dit de juiste pil voor je is. Je kunt ook overleggen of je de pil eventueel zou kunnen dóórslikken, zonder stopweek (maar dan krijg je wel af en toe onvoorspelbare doorbraakbloedingen, alleen als het goed is veel minder vaak, bijvoorbeeld een of twee keer per jaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stolsels krijg je normaal na een bevaling een vriendin had dit ook bij esn miskraam ma t kan ook een wiseling zijn door hormonen in pil als je volgende maand weer hebt ga dan na je arts