ik heb een soort van pukkeltjes/bultjes op mn bovenarmen (en ook op mn kuiten trouwens), dit heb ik al van jongs af aan, wat kan ik ertegen doen?

Het is geen ziekte ofzo, ik heb gewoon van die pukkeltjes op mn huid, het heeft ergens iets weg van kippenvel, maar dat is het dus ook niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is zeer waarschijnlijk keratosis pilaris. Ongeveer 25% van de bevolking heeft dit soort pukkeltjes.

Toegevoegd na 5 minuten:
In de link mens-en-gezondheid staan wat mogelijkheden om te behandelen. Scrubben is ook een mogelijkheid, daarmee krijg je het niet echt weg maar het ruwe gevoel wordt wel minder. (bron: eigen ervaring) Verder kan een creme met ureum oplossing bieden. (bron: eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
de min snap ik niet want dit is absoluut het juiste antwoord!! Ik heb nog eens ergens gelezen dat lijnzaad eten zou helpen, ik neem me elke keer voor het ook eens te proberen want ik heb er ook last van
Scrubben en vochtinbrengende creme smeren is het enige wat een beetje helpt. De een heeft er wat meer aanleg voor dan de ander, maar vele mensen hebben het wel ergens op hun lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breng de scrub aan op een droge huid.scrub in cirkelende beweging, dan douchen.en insmeren met een bodylotion met urea.kneipp bodylotion voor probleem huid is een prima verzorgingsprodukt hiervoor.