Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft ervaring met "hematiet/Magnetiet sieraden?

En zijn er ook negatieve uitwerkingen bekend...
ik heb een armband gekocht in nederland, maar ik krijg zodra ik het een uur draag, hartkloppingen, en een ijkoud gevoel van binnen.
ik vraag me af of dit erbij hoort, ik vind t niet prettig en doe steeds de armband af...
of gaat t ook weer voorbij?

Toegevoegd na 21 minuten:
ik moet er wel bij vermelden dat ik heel veel ontstekingen heb in mijn lichaam op het moment...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Lieve Marion , niet die armband veroorzaakt hartkloppingen enz. Stenen van welke soort dan ook die niet IN je lichaam zitten hebben uitwerkingen daar op!
Het is puur suggestie. Je moet de ketting zien als sieraad en niets meer, want dat is het ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rieneke1
15 jaar geleden
je bedoelt *geen* uitwerking toch keesje?
+
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb het toch echt..
ik word er bang van...me hart slaat echt op hol..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+
Cryofiel
15 jaar geleden
Klopt, marion. Deze uitwerkingen doe je jezelf aan, puur door je geloof in de kracht van deze stenen. Die uitwerkingen zijn dan ook echt, helemaal echt. Maar ze komen niet van de stenen. Als iemand die stenen zou kunnen verwisselen voor gewone kiezels, zonder dat jij het zou merken, dan zou je nog steeds die effecten hebben. Als iemand jou een andere hanger geeft en jou vertelt dat daar alleen maar gewone kiezels aanhangen, terwijl het in werkelijkheid jouw "speciale" stenen zijn zonder dat jij dat weet, dan krijg jij opeens *geen* last meer van die verschijnselen - terwijl je toch echt die stenen op je lichaam hebt. Suggestie is het, pure suggestie. Je merkt nu hoe groot de kracht van die suggestie kan zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@rieneke, het is een beetje lastige zin, maar geeft toch heus aan wat ik bedoel, althans volgens mij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
stenen die niet IN je lichaam zitten, hebben uitwerkingen daarop.
daarmee bedoel ik en volgens mij zegt de zin het ook : hebben geen uitwerkingen op je lichaam.
of heb ik het toch helemaal verkeerd?
Rieneke1
15 jaar geleden
stenen die in je lichaam zitten, zoals gal- of nierstenen, hebben wel uitwerking op je lichaan.
stenen die niet in je lichaam zitten, hebben er geen uitwerking op :)
Cryofiel
15 jaar geleden
Wat ik lees, is: "Stenen die niet IN je lichaam zitten, hebben uitwerkingen op dat lichaam.". Je zegt dus dat stenen die buiten het lichaam zijn, het lichaam beïnvloeden. Feitelijk is dat ook zo. Marion geeft dat duidelijk aan. Dat die invloed niet direct is, maar puur op basis van het geloof komt, doet daar niets aan af: die invloed is er, die invloed is reëel, al is het via de psyche.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
•Hematiet kan op of bij het lichaam gedragen worden, bij voorkeur direct op de huid.
•De steen kan op een plek op het lichaam gelegd worden waar de werking nodig is.
•Het kan verwerkt worden tot een elixer.
N.B. Hematiet niet gebruiken bij ontstekingen en niet gedurende een langere periode dragen http://www.edelstenenenmineralen.nl/hematiet.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit kreeg in in een email,omdat ik ontstekingen heb met name in mijn nieren mag ik deze steen niet dragen, en kan je idd bijwerkingen hebben...
Cryofiel
15 jaar geleden
Geen wonder dat je zulke klachten krijgt. Dat ligt natuurlijk helemaal niet aan wat die steen zou doen of aan waar die steen goed of slecht voor zou zijn. Die steen doet namelijk helemaal niets. Nul. Maar jij "weet" wat er van die steen wordt verwacht. Jij zorgt er zelf voor, dat jouw verwachtingen uitkomen. Dit is overigens uitgebreid getest. Als jij zou "weten" dat die steen juist extra goed helpt als je een ontsteking hebt in je nieren, dan werkt die steen bij jou extra goed. Als je daarentegen "weet" dat de steen juist schadelijk is wanneer je een ontsteking hebt in je nieren, dan doet die steen bij jou alleen maar kwaad. Het is jouw geloof dat verantwoordelijk is voor alles wat je nu merkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja uitgebreid nog eens gemaild met hun, idd als ik ontsteking vrij ben mag ik de hematiet gewoon dragen nu niet, de magneten werken averechts en kan zelfs gevaarlijk zijn...
mijn hartkloppingen komen dus wel van de armband af...
Cryofiel
15 jaar geleden
Nee hoor. Jij hebt een geloof, gekregen van deze club. Dat geloof zorgt ervoor dat je hartkloppingen krijgt. Nu ga je bij diezelfde club vragen of de dingen die zij jou hebben verteld, wel kloppen. En oh verrassing, ze vertellen jou dat zij gelijk hebben. Daarmee bevestigen ze jou in jouw geloof. Die hartkloppingen hebben dus niets, echt helemaal niets, met die armband te maken. Je maakt je eigen hartkloppingen.

Andere antwoorden (2)

Ik had een paar jaar geleden een soort "bevlieging" en heb toen diverse kettingen gekocht van verschillende stenen. Ik had toen hele lijstjes waar alles voor en tegen werkte en zocht dan in de ochtend de ketting uit die ik het meest nodig had, vond ik.

Ik heb nooit een nare ervaring ermee gehad, voor mijn gevoel een positieve maar ik denk dat dat ook wel een beetje zelfinbeelding was want ik heb ook een ketting vol met haaientanden, die droeg ik uiteindelijk vaak op mijn werk als ik verwachtte dat ik een moeilijke discussie kreeg en zo "tot de tanden gewapend" kon ik iedereen aan vond ik (en dat was dan ook zo).

Ik had toen wel wat goede sites als je wilt zoek ik die links nog eens terug

Het is trouwens juist de hematiet die ik nu nog het vaakst draag omdat ik hem zo prettig vind.
(Lees meer...)
amigo
15 jaar geleden
Als ik hematiet draag, voel ik na een paar uur enorme druk op mijn kruin. Niet als ik oorbellen draag, alleen als ik de steen op mijn huid draag. De enige keer dat ik hem een dag ofzo heb gedragen, merkte ik dat ik daardoor steviger in mijn schoenen stond. Op een gegeven moment werd ik boos en in plaats van dat mijn stem omhoog ging, kon ik met veel kracht duidelijk maken wat me dwars zat. De collega's die het met me eens waren, vonden het prachtig, maar degene die ik aansprak, liep snel weg. Het was nogal overweldigend, een aparte ervaring (maar niet iets om dagelijks mee te maken).

Maar door magnetiet ga ik me juist erg opgejaagd en angstig voelen, en helemaal niet zelfverzekerd.

Ik denk dat de meeste mensen niet zoveel merken als ze een bepaalde steen dragen, maar het lijkt mij heel verstandig om hem weg te leggen als je er een vervelend gevoel van krijgt.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing