Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kunnen oorzaken zijn van het verliezen van he eetlust 20 kg afvallen?

Toegevoegd na 48 seconden:
Je eetlust bedoel ik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
770

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stress, een infectie, hormonen, heel veel onderliggende ziekten, slaapgebrek, uitputting etc. etc. Op een gegeven moment kan een slecht eetpatroon, te weinig eten en onvoldoende inname van essentiële voedingsstoffen, op zich weer een gebrek aan eetlust veroorzaken omdat bepaalde soorten voedsel je gaan tegenstaan, met name eiwitten. Je raakt daardoor in een anorectische vicieuze cirkel, waar je zonder medisch ingrijpen heel moeilijk uitkomt. Mijn advies zou zijn om eens naar de huisarts te gaan. Ongewenst twintig kilo afvallen en een gebrek aan eetlust is in ieder geval niet gezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Indien je gedurende enige tijd minder eet dan gebruikelijk, wordt je maag iets kleiner, en heb je daardoor minder snel honger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maag kan niet kleiner worden, maag kan alleen uitrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een maag kan uitrekken door veel voedsel in te nemen, kan hij ook weer kleiner worden indien er een tijdlang minder voedsel binnenkomt. Uiteraard behouden de cellen wel het geheugen van de de grotere versie van de maag.
Heel veel, variëren van dodelijke ziekten tot liefdesverdriet tot mee moeten eten met wat de pot schaft in een Afrikaans weeshuis.
Als dat in korte tijd gebeurt, kan de betreffende persoon maar beter even langs de huisarts.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel...als je een paar maanden ugali moet eten, vergaat je de eetlust wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kunnen vele oorzaken voor zijn, zowel lichamelijk als psychisch of een combinatie.
Overleg met de huisarts lijkt me verstandig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo spoedig mogelijk medisch advies inwinnen, want dit klinkt niet goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp de vraag niet:
1]
Na 20 kg te zijn afgevallen is de eetlust minder geworden?

Dat is niet zo raar. Je lichaam is gewend aan minder eten en heeft er dus minder behoefte aan.

Of
2]
De eetlust is zo veel minder geworden en daardoor 20 kg afgevallen?
Als je dat nodig had, dan is er niets aan de hand.
Als dat door gaat en door gaat en je komt daardoor onder je gewenste gewicht dan wordt het pas een probleem:
HUP naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is of je bewust bent begonnen met afvallen, of kwam het plotseling....bij het laatste zou ik zeker niet te lang wachten om naar een arts/internist te gaan.

Het verliezen van eetlust kunnen veel oorzaken hebben, het belangrijkste is, er iets aan doen!!

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij was de oorzaak een chronische maagontsteking.
met dagelijkse medicijnen is dit nu goed onder controle.
mijn advies is naar de huisarts te gaan, voordat je nog verder afvalt.
beterschap!
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Is er iets veranderd in je hormonen?
Ik ben 13 kilo afgevallen toen ik ben gestopt met de pil..

Je eetlust kan ook minder worden door stress! Daar kun je echt heel veel van afvallen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding