Kom je van kauwgom aan?

Want je eet het, en je spuugt het uit, maar het is wel ongezond vanwege de suikers etc,. Kom je dus van kauwgom aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

in principe wel want je neemt de suikers op en je lichaam slaat deze weer op.Maar het zijn zo n kleine hoeveelheden dat je er echt geen kilo s op jaarbasis van aan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk minimaal. Waarschijnlijk zitten er minder suikers in dan in een snoepje. Het is maar een laagje suiker. Niet het hele kauwgompje bestaat uit zoetstof.
Steenuiltje
13 jaar geleden
Je moet wel verschrikkelijk veel kauwgom kauwen wil je ervan aankomen, maar in theorie is het mogelijk.
Overigens kom je nergens per definitie van aan; het is allemaal afhankelijk van je levenswijze, hoe actief je bent en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je meerdere malen hele zoete kauwgom zoals die van het merk bubblicious eten, dan kun je er van aankomen. De suikers die erin zitten zouden dan kunnen worden omgezet in vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook kauwgom zonder suiker.
Maar als je gewone kauwgom 'eet', dan zit er wel een paar calorieën in vanwege de suiker die de zoetige smaak eraan geeft. Die suiker komt uit de kauwgom en slik je door.
Het ligt natuurlijk aan de grootte van het stuk kauwgom hoeveel calorieën je hiermee binnenkrijgt, maar heel veel zal het niet zijn .... zo tussen de 10 en de 15 calorieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want je eet een snoepje met als extra wat gom waar je op blijft kauwen.
Als je niet wilt aankomen, neem dan een suikervrije soort, en als je juist wel wilt aankomen kies dan voor een ouderwetse soort bubblegum. Zie het lijstje van ingredienten op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten suikers in (niet-suikervrije) kauwgom, maar je kauwt er lang op, dus je gebruikt er ook energie voor.
Misschien houdt dat elkaar wel in evenwicht ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aankomen doe je als je meer calorieën naar binnen werkt dan je verbrandt. Het is een optelsom waar ook de suiker uit de kauwgom aan meedoet, hoewel dat normaal gesproken een minimale hoeveelheid zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kauwen is een vorm van lichaamsbeweging; je kaken verbranden dus energie. Niet dat je er meteen kilo’s van afvalt, maar op jaarbasis kan het een gewichtsverlies van 5 kilo opleveren.

Wat zit er in kauwgom :

Calorieen in 100 gram 280.0
Energie (Joule) in 100 gram 1176
Eiwit 0.0
Koolhydraten 70.0
Vet 0.0

Er is nog suikervrije kauwgom = 0 calorieën.