Wat kun je doen tegen de pijn van gekneusde ribben?

Weet jij het antwoord?

/2500

-paracetamol -Ibuprofen Zorgen dat je niet is lachwekkende situaties verzeild raakt. zorgen dat je niet hoeft te hoesten.

De pijn van gekneusde ribben is vervelend en vooral als je moet hoesten of lachen, maar om voor elk wissewasje een pijnstiller te nemen lijkt me onnodig en slecht en pas echt vervelend als iets echt erg veel pijn doet. Probeer plotseling bewegingen te vermijden.

Heeeeeeeeeeel veel rusten op bed. [twee weken heb ik op bed gelegen] Laag proberen adem te halen ondanks dat het toch pijn kan doen. Met naar de toilet gaan, alleen doen als je echt moet poepen, anders zet je druk en dat doet ook weer pijn. En niet meteen weer intensief gaan sporten na de tijd, maar de tijd nemen voor herstel. Ik doe aan windsurfen en heb 2 ribben gekneusd, maar meteen weer doorgegaan. Het heeft een ander half jaar geduurd voordat ik er ECHT GEEN last meer van had. Kleine bewegingen kunnen toch nog een boel forceren. Ook met krachttraining voel ik nu soms nog mijn rib: en het is nu bijna twee jaar geleden!!! Dus echt, neem je tijd. Toegevoegd na 1 minuut: Edit: ik heb geen pijnstillers gebruikt. Misschien kan dit wel helpen, maar het is wel een eng idee dat je dan weer 'meer kunt' en de boel toch weer forceert....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100